Af Peter Engholm 25@mail.dk

For fire år siden vandt BBDO Zendium fra Kunde & Co. Nu vender mærket tilbage efter en bureaukonkurrence med i alt tre bureauer.

I slutningen af 2006 dystede Kunde & Co mod BBDO om Zendium – og tabte. Kunde havde været bureau for Zendium siden 1998, men tandpasta-brandet ville satse på de internationale markeder, og her var BBDO bedre funderet – lød begrundelsen dengang.

Kunde & Co’s film med Iben Hjejle som kritisk patient i tandlægestolen kørte et stykke ind i 2007, og nu slår Kunde & Co så for alvor tilbage  – det skete i en pitch med to andre bureauer; et udenlandsk og selvsamme BBDO.

Revanche-matchen gjaldt titlen som nordisk bureau for Zendium, idet et vigtigt krav til den nye bureaupartner var at udvide kendskabsgraden på det nordiske marked:

“Vi valgte Kunde & Co, fordi bureauet på bedste vis opfyldte pitchense kriterier. Desuden har Kunde & Co en god forståelse for brandpositionering og præsenterede en fornuftig plan for, hvordan vi kan kommunikere vores stærke enzymhistorie på det svenske og norske marked”, siger Ulrik Rasmussen, nordic marketing director hos Zendium.

Resultatet af det fornyede samarbejde vil være synligt på tv allerede i denne måned i både Danmark, Norge og Sverige. I Danmark, hvor forbrugernes kendskab til brandet er højt, vil der blive lagt vægt på også at forklare om tandpastaens mange varianter.

“Vi er meget glade for igen at skulle arbejde sammen med Zendium. Vi har et rigtigt godt forhåndskendskab og er nu klar til at give tandpastaen det skub, som der skal til for at give brandet en lige så stærk placering på det svenske og norske marked, som det har på det danske,” siger partner i Kunde & Co, Hans-Henrik Rasmussen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club