Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Kæden har overtaget 94 Kort og Godt kiosker, og skal have en bredere kommunikations-platform. Tre bureauer udvalgt til konkurrencen.

Kunde & Co er opsagt med virkning fra d. 1. juni, og inden da skal 7-Eleven gerne have et nyt bureau på plads.

Valget står nu mellem tre bureauer, der er blevet udstyret med en opgave.

Der er ikke tale om en dyst på udvikling af et nyt koncept.

“Vi har stillet en opgave, der kan teste, hvordan bureauerne tænker omkring kommunikation, instore etc. Når vi så har valgt den fremtidige partner, så går vi i gang med at udvikle en ny platform”, fortæller markedschef, Camilla Raffnsøe.

Baggrunden for, at bureaukonkurrencen er sat i gang skyldes nemlig et behov for at få udviklet en ny og bredere platform, der bl.a. vil rumme tv.

“Vi har netop overtaget 94 Kort og Godt kiosker. I forvejen har vi 63 forretninger på Shell-stationer og hertil kommer så alle de klassiske 7-eleven. Vi mener derfor, at vi har brug for at få udviklet en ny og bredere platform, og det er baggrunden for at vi har ønsket at kigget på, hvad markedet kan byde på. Der har ikke været tale om utilfredshed med Kunde & Co,” siger Camilla Raffnsøe.

Hun har også ansvar for indkøb, og det er bl.a. herigennem, der vil ske en differentiering på de forskellige typer kiosker.

“Der er tale om en samlet kæde under et navn, men der kan være tale om butikker, der spiller en forskellig rolle i forhold til kunderne. Den differentiering skal så ske gennem sortimentet og den meget direkte kommunikation, som skal fungere under en overordnet platform,” siger Camilla Raffnsøe.

De tre bureauer er udvalgt efter en samtale med fem bureauer. Men hun har ikke informeret de tre om, hvem de er oppe mod, og derfor vil hun ikke offentliggøre navnene. De er dog at finde blandt toppen af den danske bureauverden. Et rygte udpeger BBDO som en af deltagerne.

“Det har været et puslespil af en række faktorer som f.eks. størrelse, detailerfaring etc. der ligger til grund for valget. Vi ønsker et full-service, og derfor skal der være en vis størrelse”, siger Camila Raffnsøe og fortsætter:

“Samtidig har vi kigget på, om de tidligere har vist evne til at skabe gode koncepter, der rammer bredt og kan fungere i flere sammenhæng. Der må også gerne være et kreativt lune i deres arbejde.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club