Af Peter Engholm 25@mail.dk

Tiden er inde til et skridt videre fra grammofonplader og en trykt avis, mener Søren Østergaard, der har fået et film- og designbureau til at levere ny hjemmeside og app til Zirkus Nemo.

Søren Østergaards Zirkus Nemo, der kom til i det gamle årtusind – 1999, for at være nøjagtig – er for alvor blevet moderne. Der er både el og vand i vognene, og flere medvirkende har også fået mobiltelefoner. En enkelt har et tv uden generator. Og det er jo fint for dem, der rejser rundt med Zirkus Nemo.

Alle øvrige kan glæde sig over, at Zirkus Nemo i år har fået en ny hjemmeside, der gerne skulle afspejle den poetiske zirkus-stemning – og samtidig være nem at navigere rundt på.

Hertil kommer den nye Zirkus Nemo app, som kan hentes gratis i App Store.

Det er det strategiske film- og designbureau, Umano, som står bag Zirkus Nemos nye tiltag.

“Jeg indrømmer gerne, at jeg på mange områder er en gammeldags mand, som sætter pris på en trykt avis og en ægte grammofonplade, men mine kække, unge legekammerater, Thomas Halberg, Max Andersen og Tim Borelli fra Umano, fik mig overbevist om, at tiden var inde til disse fremskridt”, siger Søren Østergaard, der nu på 14. år rejser landet tyndt med sine skæve forestillinger.

Umano løser opgaver for en række ministerier, Skat, EU-formandskabet – og altså nu også Zirkus Nemo. Thomas Halberg, partner i Umano, siger:

“Søren Østergaards Zirkus Nemo er et univers i universet. Det ligner ingen andres, og vi har lagt megen vægt på, at have den stemning og det legende element med over på de platforme Zirkus Nemo nu er lanceret på.”

Personer med en iPhone kan hente Bager Jørgen, Smadremanden, Kim Thim og Målermanden gratis – og se film, se turnéplan og bestille billetter … og spille spil via dette link.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club