Af Tomas Gorrissen

”Mere end 100.000 kunder har givet Jysk 4,5 ud af 5 stjerner.” Det er budskabet i en ny kampagne, der lanceres i 18 lande.

En ny og ganske omfattende kampagne – lanceret i godt 1000 butikker på tværs af 18 markeder – har de vurderinger, som Jysks kunder selv har givet kædens produkter, som omdrejningspunkt. Vurderinger lægger Jysk åbent frem på et kampagnesite.

Kampagnen hedder Jysk Favourites, vises fra 38 og er udviklet i samarbejde med Agency Spring og Carat. Michael Gade, der er marketingdirektør i Jysk, uddyber:

”Med Jysk Favourites lader vi kundernes egne oplevelser af produktkvaliteten tale for sig selv. Det, synes vi, er et stærkt og troværdigt budskab. Kunderne har selv købt den seng eller den pude, som de bagefter har givet stjerner på hjemmesiden, så andre kunder kan få en førstehåndsvurdering af kvaliteten.”

I Danmark kommer forbrugerne til at se Jysk fra en anden side i en ny type tv-spot. Der er tale om et såkaldt “dolly ride”, som er lavet i forbindelse med optagelserne til kampagnen, hvor Jysk i et studie byggede fire rum ved siden af hinanden. Kameraet kører på skinner forbi de fire rum, som er indrettet med nye varer fra Jysks sortiment.

”Det er en ny måde for Jysk at vise vores varer frem på, og vi glæder os meget til at høre, hvad forbrugerne synes om dem,” siger Michael Gade.

Den kommende indsats følger i fodsporene på sidste års Jysk Apartment-kampagne:

”Ideen med Jysk Apartment var at vise, at man faktisk godt kan møblere en hel lejlighed kun med produkter fra Jysk. Det er måske de færreste, der gør det, men kampagnen satte fokus på de mange muligheder, og responsen fra forbrugerne har været virkelig positiv,” siger Michael Gade.

Gode erfaringer med den forrige kampagne gør, at den nye bliver udvidet fra 6 til 18 lande. Det er første gang, at Jysk skaber så meget indhold til så mange lande, og markedsføringen bliver desuden massiv på alle platforme: Både offline i annoncer, tilbudsaviser samt outdoor og online i nyhedsbreve, på blogs, bannerannoncer og sociale medier.

”Det er virkelig en stor kampagne, som det forhåbentlig bliver svært at komme udenom, og som kommer til at rykke noget i forbrugernes opfattelse af Jysk. Vi har brugt rigtig mange ressourcer på Jysk Favourites, og målet er helt klart, at vi endnu engang får vist kunderne, hvor mange muligheder der er med de mange forskellige varer, vi har i Jysk,” siger Michael Gade.

Kampagnen får også liv i butikkerne, hvor der løbende indrettes udstillinger af de aktuelle varer fra kampagnen. Online bliver kunderne også involveret i kampagnen, ved at de kan deltage i konkurrencer ved at stemme på deres egne favoritter.

Fakta om Jysk Favourites

  • Jysk Favourites lanceres fra uge 38 i over 1.000 butikker på tværs af 18 lande.
  • De 18 lande er: Danmark, Norge, Sverige, Finland, Polen, Tjekkiet, Ungarn, Holland, Slovakiet, Storbritannien, Slovenien, Kroatien, Bosnien-Herzegovina, Serbien, Ukraine, Bulgarien, Rumænien og Grækenland.
  • Kampagnens hovedbudskab er: “Mere end 100.000 kunder har givet JYSK 4,5 ud af 5 stjerner”.
  • 4,5 er gennemsnittet af stjerner fra over 100.000 online kundeanmeldelser af Jysks produkter.
  • Kampagnen får sit eget subsite på JYSK.dk/JYSK-Favourites, hvor kunderne kan deltage i konkurrencer ved at stemme på deres favorit af to udvalgte produkter, indretninger, stilarter mv.
  • Kampagnen markedsføres både offline (annoncer, tilbudsaviser, outdoor) og online (nyhedsbreve, blogs, bannerannoncer, YouTube, Facebook og Instagram).
  • Kampagnen får også liv i butikkerne, hvor der løbende indrettes udstillinger af de aktuelle varer fra kampagnen.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club