Kuoni Danmark skifter marketingchef efter halvandet år

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Kuoni Danmark skifter både topchef og marketingchef. Marketingchefen regner ikke med at skifte hverken bureau eller strategi.

I Kuoni Danmark bliver der skiftet grundigt ud på ledende poster.

Adm.dir. for Kuoni Danmark Stefan Vilner, der kun har været på posten i et år, har sagt sit job op. Den nye topchef bliver Niels Grosen, der kommer fra Europæiske Rejsforsikring.

Ifølge Mats Dahlquist, der er direktør i Kuoni Nordic, er Niels Grosen en person med stor erfaring i salg og service.

Også på den ledende marketingchef stilling, bliver der skiftet ud.

Dorthe Rømer Frost, der kun har været i jobbet siden marts 2011, forlader virksomheden efter gensidig overenskomst.

Den nye marketingchef for Kuoni Danmark er en gammel kending af virksomheden. Det er nemlig Ulrik Nissen, der har været hos Kuoni siden 2000, der bliver ny marketingchef for Apollo Danmark og Falk Lauritsen.

Ulrik Nissens seneste job var som salgs- og marketingchef for sports- og familieresortet Playitas, samt ansvarlig for udvikling af koncept-hoteller for Kuoni Nordic.

Men før det job – som han har bestredet i halvandet år – var han marketingchef for Apollo Danmark i næsten 10 år.

Kuonis reklamebureau i Danmark er Uncle Grey og Ulrik Nissen har ikke umiddelbart tænkt sig at skifte bureauet ud ligesom, at strategien ligger fast og ikke ændres:

”Jeg har ikke mødt Uncle Grey-folkene endnu. Umiddelbart har jeg ikke nogen intention om at skifte bureau, men det er jo altid et spørgsmål om personrelationer. Jeg har heller ikke tænkt mig at ændre marketingstrategien. Den blev lagt for 12 måneder siden og kører videre. Enkelte elementer er dog ikke fastlagt. Men en ting er sikkert: Vi kommer til at fokusere på  relationsmarkedsføring, som er en af de ting, jeg tager med mig fra Playitas. Også Facebook og apps vil være nogle af de fremadrettede elementer”.

Ulrik Nissen fortæller endvidere, at udover den kampagne, der lige er skudt i gang, vil den næste store kampagne, komme i november/december, hvor sommer launch’en skydes i gang.