Af Peter Engholm, journalist
Kvantums ledelse, fra venstre: Morten Jensen (COO), Rasmus Frølund Thomsen (CTO) og Martin Jagd Graeser (CEO).

Bureauet ændrer og udvider ledelsen for at matche markedets både bredere og mere strategiske tilgang til e-handel. Samtidig lægges der op til opkøb.

E-commerce bureauet Kvantum, der for nylig åbnede i Aarhus og samlet set rundede 20 medarbejdere, har ændret i organisationen og udvidet ledelsen:

De to stiftere og ejere, Martin Jagd Graser og Rasmus Frølund Thomsen, får i ledelsen selskab af Morten Jensen. Han har – siden han kom til bureauet fra Aller-ejede OTW i begyndelsen af året – været strategichef, men skifter nu rolle og titel til COO.

Rasmus Thomsen, der hidtil har været COO, bliver fremover CTO, chief technology officer.

Morten Jensen og adm. direktør Martin Graeser skal sammen stå for den daglige drift af bureauet. Ledelsesændringen er et udtryk for næste fase i bureauets udvikling, siger Martin Graeser:

”Vi skal ikke kun være dygtige til teknikken og det taktiske, men også det strategiske og rådgivende. Det er der, at e-commerce er nu – det er dér, at kunderne befinder sig. Med Rasmus Thomsen som CTO og det team, som vi har bygget op omkring ham, har vi det teknologiske fundament, og med Morten Jensen som min wingman har vi skærpet vores strategiske fokus.”

Ændringen følger i kølvandet på halvandet års accelereret udvikling på bureauets felt. Morten Jensen siger:

”Brands er i stigende grad i direkte kontakt med deres kunder. Tendensen var der allerede før coronaen, bl.a. med fokus på 1. partsdata, men blev forstærket, da mange brands helt eller delvist stod uden deres fysiske retail-led. Direct to consumer står ikke til at erstatte forhandlere eller butikker, for brands ser det ikke som enten det eller det andet, men både-og.”

Kvantum ser stadig flere virksomheder, der hidtil har baseret sig på få, store forhandlere, men som også ønsker at prøve salget af i egne kanaler. Det kræver ikke kun styr på data og på kunderejsen, men tager afsæt i en strategisk afklaring – og det understreger bureauets fokus på strategi-ydelsen. Samt på øget vækst.

”Ændringen i Kvantums organisation er også et udtryk for en vækststrategi. Vi har en forventning om at være yderligere ti medarbejdere i løbet af det kommende år. Det kan ske på flere måder; gennem organisk vækst, via turbo-ansættelser, altså på forventet efterbevilling, eller gennem opkøb,” siger Martin Jagd Graeser.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club