Kvik henter ny marketingdirektør hos Carat

peng

Den danske køkkenproducent ville rigtig gerne have en kvinde som ny marketingdirektør – og man fandt hende hos Carat

For lidt under tre måneder siden kunne Bureaubiz berette, at Kvik skulle have ny marketingdirektør – den hidtidige, Kasper Granat, valgte efter godt fire år hos Kvik at søge nye udfordringer hos energiselskabet Verdo.

Search-firmaet Amrop Executive Search blev sat på opgaven med at finde en ny – og hos Carat blev afløseren fundet; Lisa Gøttler, der er Stratetic & Digital Director, og har været på bureauet i næsten 11 år.

Her har hun stået i spidsen for digitale mediestrategier for bl.a. Jysk, Lego og HTH på internationale markeder.

Og netop de internationale markeder fylder meget hos den danske køkkenproducent, der sidste år øgede væksten med op til 50 pct. på flere af sine 10 markeder i Europa.

Ud over en unik og dyb kompetence inden for digital markedsføring er Lisa valgt, fordi hun kender Kviks kernekunder:

”Vi er gået meget målrettet efter en kvinde til posten. Det er kvinder, der har givet os nogle af de bedste ideer til vores seneste lanceringer,” siger CEO hos Kvik, Jens-Peter Poulsen, i en pressemeddelelse og nævner affaldssortering og rengøring som helt lavpraktiske eksempler:

”Lisa vil bidrage med et nyt tankesæt, og vi ser frem til at digtalisere vore markedsføring yderligere og inspirere kommende kunder på en helt ny og innovativ måde,” siger Jens-Peter Poulsen.

Sidste år vandt Kvik Rambuk-prisen for bedste mediestrategi, og næste skridt for den ambitiøse virksomhed med base i Vildbjerg ved Herning er at skabe endnu mere digital interaktion med kunderne.