Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det er B&Os hovedbureau, Co+, som også har fået opgaven at markedsføre det nye subbrand.

I efteråret kunne B&O løfte sløret for, at man havde sagt farvel til samarbejdet med Ogilvy og i stedet valgt at lade Co+ stå for udarbejdelsen af en helt ny brandplatform for mærket.

Opgaven at markedsføre det helt nye subbrand er også lagt hos Co+, og det har bl.a. ført til en reklamefilm med en kvinde i en meget rød kjole i hovedrollen. Filmen er 1.19 lang og kan ses her.

Subbrandet blev lanceret i forgårs og karakteriseres som vigtigt i processen at genrejse det danske design-ikon. Der bliver tale om billigere produkter, og det første er Beolit 12, som er en dockingstation for iPhone. Den indgår således i B&Os samarbejde med Apple.

Allerede i 2012 er det planen, at der skal sælges 50.000 eksemplarer.

B&O Play skal have sin egen brandplatform – som selvfølgelig skal være tro mod den nye platform for moderbrandet. Produktet præsenteres på sin egen hjemmeside, der kan ses her. Her fremgår det desuden, at designeren er Cecilie Manz, der har arbejdet meget inden for møbler, lamper og glas.

Kommentarer

  1. Kvinde i rød kjole? Mon ikke de fleste forstår at de spiller på rødhætte og ulven (ulvehyl i baggrunden osv.)?

    Man må da håbe at de lykkes, men jeg er bange for at den ikke formidler andet end “flot og dyr reklame”. Den giver i hvert fald ikke mig en “vil have”-oplevelse.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club