Af Peter Engholm 25@mail.dk

Fire bureauer var i pitch om Lalandia. Så blev feltet indsnævret til to. Så gik konkurrencen i pit – og nu starter den måske forfra.

Der kommer en markedsføring med “noget go’daw i”, når Nordeuropas største ferie- og aktivitetscenter, Lalandia i Billund, åbner næste forår. Det ligger fast, men budgettet – der også omfatter Lalandias velkendte lillebror i Rødby – har endnu ikke fundet sin ejermand.

Fire bureauer har været i konkurrence – heriblandt Grey København, der er Lalandia Rødbys nuværende bureau – men endnu intet er afgjort. Og måske åbnes konkurrencen på ny, siger Jan Harrit, adm. direktør i Lalandia Billund

“Vi indbød All Right Agency, Umwelt, Grey København og Hartmann, Schimidt og Ravn for at høre deres forslag. Og til de to første sagde vi tak for deres bidrag og gik videre med Grey og HSR.

Men det er ikke sikkert, at det er deres forslag, det ender med. Vi satte konkurrence i bero,” siger Jan Harrit.

Efter præsentationen fra Grey København og HSR gik Lalandia og ejeren – Parken, Sport & Entertainment – i pit i over en måned.

Skyldes usikkerheden, at jeres brief ikke har været god nok – at I ikke har vidst, hvad I vil have?

“Nej, det skyldes, at vi har haft to fokusgrupper – en i øst og en i vest – som har fået markedsføringen præsenteret, dels den nuværende markedsføring, dels input fra de to bureauer. Vi vil nu analysere resultaterne – og tygge på dem. Vi forventer en afklaring efter sommeren,” siger Jan Harrit.

Grey København – der for nyligt afleverede et katostroferegnskab, som i 2007 høvlede over 50 pct. af bruttoavancen og gav et underskud på 8,3 mio. kr. – skal således kæmpe for at beholde sit budget – dog med guleroden om et endnu større af slagsen.

Men selv om der kun er to bureauer tilbage i opløbet, er det således ikke sikkert, at det ender med et af dem. Jan Harrit understreger, at der ikke er taget stilling til noget endnu.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club