Det digitale bureau Konstellation har tilknyttet Lars Bastholm til sit advisory board. Konstellation ønsker både at styrke sin profil og strategierne for den videre ekspansion, og har i den forbindelse fået den internationalt kendte – og prisbelønnede – dansker om bord.
”Vi vil skabe de bedste løsninger, der er med til at definere fremtidens markedsføring. Med Lars’ kompetencer og internationale erfaring kunne vi ikke få en bedre profil at sparre med,” siger Konstellations kreative direktør, Thomas Pries.
Lars Bastholm har været kreativ direktør for bureauer som Framfab, AKQA og Ogilvy – senest i det koreanske bureau, Cheils amerikanske kontor. Den post forlod han imidlertid i december for at blive freelance kreativ og forfatter i Los Angeles. Bastholm har arbejdet internationalt med kunder, som bl.a. Nike og Coca-Cola.
”Vi opererer i et dynamisk marked, og oplever en stadig stigende efterspørgsel på de store kampagner og branding, der er forankret i det digitale – frem for den klassiske markedsføring. Det stiller en række krav til os og vores løsninger, og her kan vi trække på Lars’ erfaring,” siger Thomas Pries, der sammen med resten af det digitale team har ambitioner om at gøre en forskel i ikke kun Danmark, men også i udlandet.
Selv siger Lars Bastholm:
”Det er min oplevelse, at danskere alt for ofte tror, at det er for svært at nå ud over landegrænserne. Men har man evnen og passionen, kan man sagtens arbejde internationalt med base i Danmark. Hos Konstellation brænder man for det man laver. Thomas, Nicolai og resten af Konstellation er sultne. Jeg håber, at jeg kan hjælpe dem med at rykke bureauet til et endnu højere niveau,” siger Lars Bastholm.