Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Han får nu også det øverste kreative ansvar for O&M's store kontor i New York - og for at få det digitale til at gennemsnyre alt, hvad man laver.

Danske Lars Bastholm gør sig stadig mere bemærket i den amerikanske reklamebranche. Nu får han også det kreative ansvar for et af Madison Ave’s store klassiske reklamebureauer.

Flere Grand Prix’er for Nike-arbejde i danske Framfab bragte ham for en række år siden til et job som kreativ direktør i det digitale bureau AKQA.

I det tidlige forår 2009 blev han så hentet til et job som øverste digitale kreative chef på tværs af Ogilvy’s aktiviteter i Nordamerika.

Den rolle slipper han ikke, men nu er han også blevet udnævnt til kreativ direktør og O&M i New York, hvor han skal udgøre bureauets ledelse sammen med adm. dir. Simon Pearce.

Der er tale om en pretigefyldt post. Godt nok er O&M i New York principielt et kontor på lige fod med Ogilvy i København, men der er ingen tvivl om, at det spiller en meget central rolle i netværket.

Det er her hovedkontoret ligger og desuden får han den kreative ledelse i et bureau med tæt på 2000 mand og en række af de helt store brands på kundelisten.

Ogilvy har ledt efter den nye kreative direktør i et halvt år, og man har søgt en profil, der kan håndtere de betydelige forandringer, der præger rekalmeindustrien i lyset af sociale medier, multi digitale platforme, kulturelle forandringer, globalisering samt øget fokus på effekt.

Fokus kom på Lars Bastholm som en, der netop har visionerne og evnerne til at få digitaliseringen til at gennemsyre alt, hvad man arbejder med.

I den meddelelse, der er sendt ud fremhæves det bl.a., at det var Lars Bastholm, der sammensatte det team, som for et par måneder siden vandt Ikea’s integrerede kommunikations-budget.

Lars Bastholm’s stadig mere indflydelsesrige rolle i reklameverdenen blev sidste år underbygget af, at han som den første dansker blev sat i spidsen for en Cannes-jury idet han var formand for Cyber-juryen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club