Af Peter Engholm 25@mail.dk

Brian Vester er rejst til Scanad fra IB&Co, hvor direktør Lasse Altmann fortsætter projektet med at gøre bureauet landskendt.

IB&Co i Ikast skal videre op i den danske bureau-liga, fastslog Lasse Altmann, da han i maj sidste år tiltrådte som direktør i bureauet.

Lasse Altmann, der er tidligere formand i Dansk Annoncørforening og salgs- og marketingdirektør i Toyota Danmark, fik følgeskab i IB&Co’s direktion af Brian Vester, der kom fra en stilling som kontaktdirektør i Uncle.

Nu er Brian Vester tilbage i Århus, som key account director hos Scanad Evolution Agency.

“Brian Vesters afgang er totalt udramatisk. Vi var fuldstændig enige om retningen og ideerne, men ikke om hastigheden. Vi har sat et stort projekt i søen – vi vil være blandt de bedste bureauer i Jylland i 2013 – og det er et langt sejt træk. IB&Co er i dag et velfungerende, men totalt ukendt bureau, og det tager tid at ændre den slags. Og den tid havde Brian Vester ikke, så vi skiltes i “skøn, gensidig forståelse”, som det vist hedder,” siger Lasse Altmann.

Skal en ny person overtage hans plads?

“Jeg læser om bureauer, der fyrer folk. Og vi kunne nemt have puttet os lidt og ventet på bedre tider, men vi genbesætter nu den ledige stilling. Jeg regner med at have fundet vores nye kontaktchef i denne måned. Det bliver ikke nemt for vedkommende at skulle ud i denne tid og lave newbiz, men så er man i gang, når tiderne bliver bedre,” siger Lasse Altmann.

Hvad mener du med at være blandt de bedste bureauer i Jylland?

“Det er en ledestjerne, en ambition. Vi skal vækste løbende og anerkendes bredt. Og vi skal først og fremmest have hævet det kreative niveau voldsomt. Inden for en overskuelig fremtid skal vi kunne levere overbevisende kreativitet, og derfor gøder vi allerede nu jorden over for de kreative, der har mod på det umulige – at være top-kreativ med base i Midtjylland – og som foretrækker at være med på en helt anden måde end blot en dråbe i noget stort,” siger Lasse Altmann.

Altså som at være stjerne i FC Midtjylland frem for vandbærer i FCK?

“Lige nøjagtigt. Men lige nu står den på “recession marketing”, hvor det vil være det glade vanvid og gå ud med stor kreativitet, når kunderne har brug for noget, der kan sælge deres varer her og nu. Der er den kortsigtede problemstilling – og der er den langsigtede plan,” siger Lasse Altmann.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club