Leasing-selskab skifter fra Partners til Mensch

peng

Leasing fylder mere og mere i markedsføringen af firmabiler.I første omgang skal Mensch hjælpe med et stort digitalt projekt.

Mensch er blevet leaset som bureau – eller nok nærmere; er blevet hyret af bil-leasingselskabet LeasePlan til at håndtere markedsføringen.

Parterne tager hul på samarbejdet den 1. oktober, og første opgave bliver et større digitalt projekt i samarbejde med LeasePlan Danmark og det internationale hovedkontor i Holland, der er ejet 50/50 af Volkswagen Bank og Fleet Investments.

LeasePlan administrerer 26.000 biler i Danmark, og 1,3 mio. biler i alt – fordelt på 32 lande. 

Hos LeasePlan Danmark, der tidligere har samarbejdet med Wibroe, Duckert & Partners, begrunder PR- og marketingkonsulent Julie Marie Hauerberg bureauvalget således:

”Menschs strategiske tænkning kombineret med stærke digitale løsninger gjorde udfaldet”.

Hun suppleres af adm. direktør hos Mensch, Bjørn Stene:

”Tidligere var markedet for firmabiler alene defineret af de store bil-mærkers markedsføring. I dag sker ‘købet’ i langt højere grad gennem forskellige leasing-løsninger. Det giver mange interessante muligheder i konkurrencen om kunderne – ikke mindst digitalt. Det glæder vi os til at samarbejde med LeasePlan omkring.”