Mensch er blevet leaset som bureau – eller nok nærmere; er blevet hyret af bil-leasingselskabet LeasePlan til at håndtere markedsføringen.
Parterne tager hul på samarbejdet den 1. oktober, og første opgave bliver et større digitalt projekt i samarbejde med LeasePlan Danmark og det internationale hovedkontor i Holland, der er ejet 50/50 af Volkswagen Bank og Fleet Investments.
LeasePlan administrerer 26.000 biler i Danmark, og 1,3 mio. biler i alt – fordelt på 32 lande.
Hos LeasePlan Danmark, der tidligere har samarbejdet med Wibroe, Duckert & Partners, begrunder PR- og marketingkonsulent Julie Marie Hauerberg bureauvalget således:
”Menschs strategiske tænkning kombineret med stærke digitale løsninger gjorde udfaldet”.
Hun suppleres af adm. direktør hos Mensch, Bjørn Stene:
”Tidligere var markedet for firmabiler alene defineret af de store bil-mærkers markedsføring. I dag sker ‘købet’ i langt højere grad gennem forskellige leasing-løsninger. Det giver mange interessante muligheder i konkurrencen om kunderne – ikke mindst digitalt. Det glæder vi os til at samarbejde med LeasePlan omkring.”