Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Politikens læsere har kåret L’Easy’s nye kommunikationskoncept til årets hadereklamer. Men marketingdirektøren noterer, at de virker.

L’Easy’s marketingdirektør, Peter Gram Møller, har det ikke som Simon Spies: al omtale er god omtale.

Han er således ikke helt tilfreds med, at Politikens læsere har kåret det nye kommunikationsunivers til årets hadereklamer.

Det får ham dog ikke til at rykke ud med hurtige ændringer, for hans billede er noget mere nuanceret.

“Såvidt jeg kan skønne, så er det vores korte sponsor-krediteringer, der for alvor har trukket opmærksomhed. Vi lavede en lang række. Nogen var gode – nogen mindre gode. Men vi valgte at anvende en hel del for at få variation”, siger Peter Gram Møller og fortsætter:

“Vi har fået væsentlig større opmærksomhed på sponsorkrediteringer end normalt, og det er jo sådan set ok. Men specielt en af dem med en kvinde, der skriger meget højt, har vi fået negative tilbagemeldinger på, og derfor har vi faktisk fjernet det spot.

Billedet er anderledes, når det gælder de egentlige reklamefilm.

“Dem har vi testet – det har vi ikke med sponsor-krediteringerne – og de viser en awareness og en liking, der er middelmådig. Men når det gælder branding ligger den godt. Ikke helt så højt som de forrige film, men de lå til gengæld meget højt. Købsintentionen ligger godt, selvom det er tidligt at evaluere for meget på den. vi kan dog se, at vores salg ligger 10-15 pct. over, hvad vores salgsmodeller havde forudsagt”, siger Peter Gram Møller.

Han mener grundlæggende, at man med “Jeg forstår ikke en meter. Hvorfor ringer du ikke til Peter”, har fået en krog, der trænger igennem, og som kan bruges. Spørgsmålet er så, hvordan den kommunikeres.

“Jeg vil gerne have likingen op. De to første film var faktisk ikke de bedste, og mit håb er, at vi med de efterfølgende film kommer til at score bedre. Hvis ikke det sker, så må vi overveje at justere kommunikationen”, siger Peter Gram Møller.

 

Kommentarer

  1. Jamen så lav dog en reklame hvor de BÅDE er nøgne OG er fulde. Så kører det sikkert.

  2. Et vildt forslag: Kunne man lave noget, hvor forbrugeren ikke fremstår som en idiot?

  3. Bare det, at der bliver diskuteret disse reklamer, gør at de har kæmpe reklameværdi. Så kan det godt være, at alle ikke er lige glade for dem, men ikke desto mindre, så husker man dem og husker, hvem der har lavet dem. Det er det vigtigste!!

    Jeff Beekhuis –
    Kezzo Media

  4. Det vigtigste er, at folk ved hvorfor de skal ringe til L’Easy. Og hvis hovedfølelsen er irritation og had, kan jeg have min tvivl. Sætningens budskab: Hvis du ikke forstår en meter, så ring til Peter, er strategisk rigtig. Personlig havde jeg nok valgt at eksekvere anderledes.

  5. Kunder lejer udstyr hos L’Easy, fordi de ikke har råd til at købe det. Det har intet at gøre med at fatte noget eller ej og alt at gøre med umiddelbar behovsopfyldelse. Så jeg har svært ved at få øje på det strategisk rigtige.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club