L’Easy skifter bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

På det taktiske område, hvor firmaet vil øge fokus på tilbudsaviser. L’Easys øvrige bureauer er uberørte af skiftet.

Efter 12 års samarbejde siger L’Easy til september farvel til Director. Til den tid overtager Republica det hidtidige bureaus opgaver, samtidig med at indsatsen på tilbudsaviser øges.

“Vi har valgt Republica for deres kompetencer inden for tilbudsaviser og deres dedikation til mediet, som er et stort medie for os og har været det i over 10 år. Vi har oprustet marketingfunktionen gevaldigt de sidste par år, men tilbudsavismediet er et medie, som vi har brugt meget lidt tid på at analysere, fordi vi ikke har haft de rigtige værktøjer,” siger Peter Gram Møller, der er marketingdirektør i L’Easy.

Han suppleres af Kenneth Pedersen, adm. direktør i Republica:

“L´Easy har ønsket at styrke det kvalitative og resultatmæssige niveau på deres taktiske reklameindsats. Det skal vi hjælpe dem med, og derudover skal Republica facilitere en Lean-proces, hvor L’ Easys planlægningssystemer i forhold til produktion af reklame skal gås efter i sømmene.”

Omdrejningspunktet i samarbejdsaftalen bliver tilbudsaviserne, men aftalen omfatter også printannoncer og directs mails.

Men Peter Gram Møller pointerer, at denne del af aftalen ikke omfatter de aktiviteter, som Halbye Kaag JWT står for på bl.a. printdelen, og den dialog-del, som Responsive håndterer.

“Hvad angår print, så kommer Republica til at arbejde ud fra en konceptuel ramme fra Halbye Kaag. Der er reelt tale om rentegning. På samme måde vil dialogen være inden for de rammer, som Responsive har udstukket – altså den grafiske side af sagen, som Director hidtil har varetaget,” siger Peter Gram Møller.

Halbye Kaag JWT står bag de film, der har kørt det seneste halve år – “Jeg fatter ikke en meter. Hvorfor ringer de ikke til Peter”.

Ved en tidligere lejlighed, da Politikens læsere kårede det nye kommunikationskoncept til årets hadereklamer, udtalte Peter Gram Møller til Bureaubiz, at testen af reklamefilmene viste en awareness og en liking, der var middelmådig – men en branding, der lå godt. Salget lå ved den lejlighed 10-15 pct. over, hvad salgsmodellerne havde forudsagt.