Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Designbureauet har oprettet et nyt selskab og er således blevet en gruppe. Den hidtidige adm. dir. bliver overordnet, mens der er kommet en ny ledelse på e-Types.

Der er ikke noget som en finanskrise til at sætte skub i tingene. Hos det højt profilerede designbureau e-Types betyder det, at man nu har oprettet et nyt selskab og således er blevet en gruppe.

Det nye selskab lyder navnet India og der er tale om et grafisk firma, der grundlæggende er tunet ind på at tage over, når de dyre designere har gjort deres, og de nye designs skal implementeres og eksekveres.

“Det er ikke et spørgsmål om blot at kunne tilbyde en mere udgiftseffektiv håndtering. Det kræver nogle andre faglige kompetencer at være fokuseret på implementering og eksekvering”, siger Rasmus Ibfelt og tilføjer:

“Vi har talt om det i årevis og set behovet i forlængelse af vores arbejde. Vi har bare aldrig fået gjort noget ved det. Det fik finanskrisen sat skub i, og det har været en virkelig spændende oplevelse”.

India er grundlæggende en forlængelse af værdikæden hos e-Types, men selskabet kan sagtens tage egne kunder ind, som ikke først har brugt e-Types.

Rasmus Ibfelt overtager rollen som adm. dir. for e-Types, mens den hidtidige adm. dr., Søren Skafte Overgaard rykker op og får det overordnede ansvar for begge selskaber. Han vil dog fortsat være aktiv i e-Types regi.

Mari Randsborg er samtidig blevet forfremmet til Operations Director og udgør ledelsen af e-Types sammen med Rasmus Ibfelt.

Mari Randsborg er 29 og får til opgave at gøre koblingen mellem det høje kreative niveau og indtjeningen i virksomheden endnu stærkere. Hun har været hos e-Types i 4 år, og lærte oprindeligt bureauet at kende som praktikant fra Arkitektskolen.

Mads Elleberg Petersen er blevet direktør for India, der lige nu er bemandet med to medarbejdere.

Effekten af finanskrisen på e-Types indebar, at man måtte skille sig af med fem medarbejdere

“Vi indså hurtigt, at hvis vi skar yderligere ned, så ville det ende i en nedadgående spiral, hvor vi ikke længere ville kunne tilbyde vores kunder det høje kreative og strategiske niveau som de er vant til. Derfor måtte vi tænke hele vores forretningsmodel forfra. Det blev til en kreativ øvelse, hvor vi besluttede at målet skulle være, at vi ville komme styrket ud af finanskrisen”, siger Rasmus Ibfelt og tilføjer, at man nu har opnået nye ordrer og nye ansættelser.

“Samtidig har vi så nu strukturen til yderligere udvidelser, hvis der opstår relevante ideer”, siger Rasus Ibfelt.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club