Lederne har været på bureau-jagt

Peter Engholm
25@mail.dk

Det går godt for interesseorganisationen, men adjektivet må gerne gradbøjes – og Lederne har, blandt tre bureauer, valgt dét, der skal hjælpe med at geare de pæne vækstrater.

Zupa Recommended kan skrive Lederne på kundelisten efter en kort og – hvis organisationen selv skal sige det – skarpt skåret pitch

I ly af støjen mellem de røde og de gule lønmodtagerorganisationer har Lederne været på bureausondering, og valgte i første omgang tre bureauer ud til en dyst om, hvem der skal hjælpe Lederne med at forbedre en i forvejen pæn vækst.

Uffe Daub, salg og marketingchef i Lederne, begrunder valget af Zupa Recommended således:

”Vi er 100 pct. fokuserede på, at vores salgs- og marketingaktiviteter skal skabe resultater på bundlinjen og samtidig understøtte vores position og forretning på en relevant måde. Den brief og kode knækkede Zupa Recommended på overbevisende og enkel vis. De fremlagde en klar og godt underbygget strategi, der udmøntede sig i en interessant kreativ eksekvering”.

Lederne rundede 100.000 medlemmer i 2011. Det var en milepæl i en branche, hvor størrelse har stor indflydelse for værdiskabelse for medlemmerne. Siden har medlemstilgangen støt og roligt forsat den positive trend, og er dermed også et bevis for, at Lederne rammer et stigende behov i markedet hos de lønmodtagere, som er vokset fra deres eksisterende organisering.

Det uddyber Rune Gitz-Johansen, partner i Zupa Recommended, således i pressemeddelelse:

”En stor del af fagforeningerne er baseret på, at folk uddanner sig ind i et medlemskab med udgangspunkt i fællesskabet frem for individet. Ledernes organisering er derimod baseret på en interesse for ledelse og medlemmets individuelle behov for udvikling og tryghed på tværs af fagsiloerne. Det gør deres tilbud til markedet mere relevant for ansatte, der er kommet videre, eller vil videre i deres professionelle udvikling – og det er den indsigt, vi dramatiserer i kampagneplatformen.”