Legetøjskoncernen Top-Toy, der repræsenterer Fætter BR og TOYS’R’US i Norden, samler alle aktiviteter inden for annoncering hos én mediabureau-gruppe fra 2016.
Top-Toy har besluttet at placere al nordisk annoncering hos bureaugruppen Mediabrands Danmark, der bl.a. indeholder mediabureauerne IUM og BPN.
Mediabrands overtog tilbage i 2012 opgaven med at håndtere Top-Toys retail-orienterede annoncering primært rettet til forældre, mens annoncering henvendt til børnene blev varetaget af OMD.
Top-Toy, der står for cirka halvdelen af det danske legetøjsmarked, placerer nu den samlede annoncering til både børn og voksne hos Mediabrands, som dermed bliver legetøjskoncernens centrale strategiske samarbejdspartner på tværs af hele Norden.
Baggrunden er dels Top-Toys fremtidige 100% fokus på retail forretningen, dels en optimering af medieindsatserne, da børne- og voksen målgruppernes kommunikationsstrategi skal samtænkes.
Hos Mediabrands glæder man sig over opgaven.
”Vi er stolte over, at det arbejde, vi indledte i 2012, og de opnåede resultater, betyder, at Top-Toy nu samler al annoncering hos Mediabrands, herunder alle digitale aktiviteter,” siger CEO Michael Thim, Mediabrands.