Står du og mangler ord? Så byder Lego sig til med Stickers på Facebook.
I dag lancerer Facebook og Lego Gruppen en ny måde at udtrykke sine følelser: Ved at lade Lego Minifigurer føre ordet.
”Nogle gange kan ord ikke yde vores følelser retfærdighed. De ikoniske Lego Minifigurer har så meget karakter, at vi mener, at de kan fungere som en fin måde at tilføre personlighed til en samtale på en sjov og engagerende måde,” siger Lars Silberbauer, Social Media Director i Lego Gruppen, i en pressemeddelelse, der ledsagede lanceringen torsdag nat dansk tid.
Lego er det første danske brand, der tilbyder Facebook Stickers – animerede emoticons, som Facebook-brugere globalt kan bruge i private samtaler. Skulle dét være noget? Ja, for tendensen, der begyndte i Asien, udvikler sig hastigt, således at der på Facebook og andre platforme udveksles millioner af stickers dagligt.
Det er hidtil kun store brands som Disney og Warner Brothers, som har haft denne mulighed for at få deres brand direkte integreret på Facebooks platform – og struktureret kunne levere content ind i Facebooks populære messaging system.
”Vi lancerer et slags basis-sæt af Lego Minifigurer og håber, at Facebook-brugere vil fortælle os om deres ideer til sjove Lego Stickers – så vil vi tage de bedste forslag og føje dem til samlingen,” siger Lars Silberbauer.
Samlingen omfatter til at begynde med både statiske og animerede Lego Stickers.