Grundfos tror, at BtB-markedsføringen bliver meget mere emotionelt styret i de kommende år, og på det grundlag har firmaet netop gennemført en noget anderledes produktpræsentation end normalt for firmaet.
Præsentationen foregik i Berlin under navnet Red Wolf Project, og var tilrettelagt af Kunde & Co i samarbejde med event-bureauet Welcome. Den har fået en helsides omtale i Børsen i dag, der fortæller om et hæsblæsende show og letpåklædte piger i en gammel lagerbygning.
“Normalt bruger man jo ikke sådanne virkemidler i business to business-markedsføring. Der er man lidt mere rationel og tør i det. Men jeg tror faktisk, at vi vil se mere emotionel markedsføring i vores branche fremover. Det er nok også det rigtige at gøre. For vi får jo skabt en stemning og interesse for noget, folk måske synes er lidt kedeligt,” siger Søren Ø. Sørensen, koncerndirektør i Grundfos til Børsen.
Det er dog ikke kun et spørgsmål om eventen. Der er tale om en væsentlig lancering for Grundfos, og derfor bliver der også fulgt op med markedsføring.
“Der er tale om opgraderingen af vores bedst sælgende serie, og derfor er det vigtigt, at pumperne bider sig fast i det europæiske marked,” fortæller kommunikationsdirektør Kim Nøhr Skibsted.
Han fortæller videre, at der er tale om en væsentlig opgradering af pumperne, som både er blevet mere energivenlige og langt mere intelligente. Der er også udviklet en mulighed for at overvåge dem gennem mobiltelefoner.
Til børsen siger Søren Ø. Sørensen:
“Det er synd ikke at give den gas, hvis man har et rigtigt godt produkt. Så skal man ikke snige det ind gennem fodpanelerne. Hvis vi kan sætte det ind i nogle rammer og perspektiver, og gøre det underholdende, tror jeg også, det hjælper til et højere formål. Folk får simpelthen en bedre forståelse for, hvad de her produkter kan gøre for dem.”
En film om projektet kan ses her