Bureauet er lille, ungt og har et sært navn – men det forhindrede på ingen måde TV 2 på Teglholmen i København i at vælge Magic People Voodoo People som samarbejdspartner.
Opgaven er et større redesign af tv2.dk, der er blandt landets største sites.
”Vi har fra starten vægtet det meget tætte samarbejde. Vi valgte et mindre bureau med høje udførende design-kompetencer, og vi har arbejdet i måneder i et tæt projektteam. Når TV 2 i efteråret skifter endnu et par gear i vores digitale udvikling, skal vores styrkepositioner for alvor foldes ud,” siger Peter Brüchmann, der er digital chef i TV 2 .
Særlig livsstil og underholdning er i fokus og skal løftes op på niveau med det aktuelle og debatskabende. TV 2s personligheder og massive produktion af levende billeder skal bringes så godt i spil som muligt.
”I Magic People Voodoo People fandt vi en samarbejdspartner, som hurtigt og grundigt satte sig ind i vores forretning, som udfordrede os og rykkede os og som var en rendyrket fornøjelse at samarbejde med. Og som ikke mindst leverede på et meget højt niveau,” siger Peter Brüchmann.
Projektet har ifølge Asbjørn Poulsen, Strategic Director hos Magic People Voodoo People, været udfordrende, sjovt – og en stor mundfuld:
”Et sådant projekt rummer enorm kompleksitet, og det kræver, at man kan navigere i en sammensat organisation, hvor man både skal tage hensyn til brandet, de kommercielle aspekter og den redaktionelle virkelighed. Alt sammen mens man søger at give slutbrugeren den bedst tænkelige oplevelse. Sådan en udfordring er svær at sige nej til, og vi er stolte af resultatet” siger Asbjørn Poulsen.
I slutspurten frem til udrulningen i efteråret overtager og implementerer TV 2 det nye design.