Lille bureau i offensiven med ny kontaktdirektør

Peter Engholm
25@mail.dk

Brand activation-bureauet Askvig+Stitz har aktiveret en vækststrategi, hvor kundekontakten bliver tredoblet.

Det københavnske activation-bureau Askvig+Stitz har ansat Jesper Priisholm Andreasen, der indtil sidste år var partner og direktør i Manipulation, det nuværende Connected.

Jesper Priisholm er tiltrådt en nyoprettet stilling som Client Service Director, og hans ansættelse skal ses i forlængelse af, at bureauet i foråret ansatte Tine Nyholm Bertramsen som kontaktchef. Hun var før Group Client Manager hos Berlingske Media.

”Ansættelserne er en del af vores vækststrategi. Vi kan se, at kunderne efterspørger vores ydelser inden for shopper journey og brand activation. Jeg har hidtil haft alt kundekontakt. Nu er vi tre,” siger Thomas Stitz, der er adm. direktør og partner i Askvig+Stitz.

Han tilføjer:

“Jesper Priisholm og Tine Nyholm Bertramsen får ansvaret for at videreudvikle kundeporteføljen, og jeg får mere tid til at kunne koncentrere mig om at videreudvikle bureauet,” siger Thomas Stitz.

Med en kundedirektør og kontaktchef fyres der op under både vedligeholdelse af kunderelationer og new bizz.

”Krisen har lært os en mere sund fornuft-tilgang til vækst. Førhen ansatte vi kreative kompetencer, fordi opgaverne bare kom. Nu ansætter vi kontaktfolk, fordi kunderelationerne hele tiden skal plejes, og kunderne udvikles. Målet er samtidig at få flere kunder og dermed et sundere mix, så vi ikke er så sårbare,” siger Thomas Stitz.

Med ansættelsen af Jesper Priisholm er Askvig+Stitz oppe på 14 medarbejdere. Investeringen gør, at bureauet forventer at ramme et rundt nul på bundlinjen i år, mens indtjeningen skal skulle accellerere i 2016 og 2017.

Disse forventninger er Jesper Priisholm med på:

”Det ligger helt naturligt i rollen som kundedirektør, at man kan tiltrække og fastholde kunder – ellers er der jo noget galt. Jeg kom i sin tid fra Carat /Isobar til Manipulation, som dengang var på størrelse med Askvig+Stitz. Her lykkedes det at fordoble bruttoavance og antal medarbejdere, og det er den samme rejse, Askvig+Stitz nu har sat i gang – vel at mærke inden for de samme områder, som jeg har arbejdet med de seneste otte år, så det er et perfekt match,” siger Jesper Priisholm.