Af Peter Engholm 25@mail.dk

Kampagnen er klar, men det er produktet ikke. Derfor må reklamefilm – og en halv million mails – vente på en godkendt tuner-chip.

En set top boks, der sikrer digitale løsninger fra YouSee, har fået fejl og mangler hængt ud i medierne – men opdateringer og andre forbedringer har hevet boksen op i noget nær dukseklassen, senest har “So Ein Ding” på DR2 for nylig dænget den til med ros.

Medvind er der med ét rigeligt af, men lige da den står for at skulle udnyttes, er der kluddermor i en ny sending af boksen fra Samsung. Tuner-chippen driller, og YouSee regner ifølge Comon.dk først med at have en ny sending bokse klar om ca. fem uger.

Den tekniske fejl har forplantet sig hurtigt til andre afdelinger i YouSee, bl.a. marketing, der har – eller rettere havde – programsat en kampagne med stærkt tv- og dm-islæt over sig

“Vi har måttet stalle vores kampagne, hvor vi fortæller om boksens fortræffeligheder. Vi har film klar med Thomas Bo Larsen og Stine Stengade, og vi har omkring en halv million kampagnebreve, som er sat i venteposition,” siger Erik Andersen, salg- og marketingdirektør i YouSee.

Fejlen søges løst med en nyere serie fra den amerikanske chip-producent. Jyder ville kalde situationen for ærgerlig – Erik Andersen har en anden vending:

“Force majeure. Vi har ikke kunnet gardere os mod situationen, og nu arbejder vi – og Samsung – på at få løst problemet, så vi kan markedsføre produktet.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club