Det er en intensiv kampagne, der ligger til grund for, at Danmark og Tyskland i fælleskab har fået tildelt rollen som arrangører af VM i herrehåndbold i 2019.
En kampagne, der er blevet til i samarbejde mellem Sport Event Denmark, TSE Consulting fra Schweiz, hhv. det danske og det tyske håndboldforbund … og det lille bureau, Farmen, som udformede værtskampagnens logo, identitet, film og printmaterialer – samt et præsentationssite.
”Det er ikke mere end tre uger siden, at Danmark og Tyskland besluttede at gå sammen om værtskabet, så vi har haft en del at se til. Det har været inspirerende at sælge de fælles dansk/tyske kvaliteter under sloganet: Come Together. Det er jo to håndboldtosse-nationer, som til sammen vil sikre fulde huse og et fantastisk VM,” siger Nele Normann, der er direktør i Farmen.
De to stiftere af Farmen, Mogens Damgaard og Nele Normann, var tidligere partnere i Raffinaderiet, men valgte i foråret at stifte deres eget bureau. De har – via et samarbejde med førnævnte TSE Consulting – flere verdensmesterskaber på kundelisten, først med Raffinaderiet og nu med Farmen.
”Vi hjalp Qatar, da de i sin tid vandt retten til at afholde håndbold-VM, og vi var også med, da Mexico vandt værtskabet for svømme-VM, så vi har efterhånden en vis ekspertise i at udforme effektfulde kampagner for lande og byer. Og så er det dejligt som lille dansk bureau at kunne levere resultater på et niveau, der både er politisk, taktisk og internationalt,” siger direktør Mogens Damgaard.