SeLigeMig: Jeg har vundet HBO

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Lille dansk reklamebureau skal markedsføre den amerikanske seriegigant, mens et lille PR-bureau, der indgår i en stor kæde, skal håndtere PR-arbejdet.

HBO er en stor spiller på markedet. Men når den amerikanske seriegigant til efteråret skal ind på det nordiske marked, så bliver det med hjælp fra små bureauer. Dels pr-bureauet, MSL, der ikke er stort i Danmark – men en del af Publicis.

Og så det lille danske bureau med det fængende navn, Seligemig.

Bureauet er valgt til at stå for markedsføringen af HBO i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Valget af Seligemig blev truffet ud fra et ønske om et bureau med kreativ kant og forståelse for brugen af utraditionelle medier.

”At Simon Engstrøm også var Art Director på lanceringen af Coca Cola Zero i Norden og er en kæmpe serie og film elsker var også med i vores overvejelser.” siger Christina Sulebakk, marketingschef hos HBO Nordic.

Seligemig er ejet af Simon Engstrøm med en fortid hos Grey og har eksisteret i snart 2 år. De har blandt andet løst opgaver for Clear Channel, Anders Matthessen, Vestas, Olympus, Børn Unge og Sorg, Arbejdernes Landsbank, FK Distribution, Mads Nørgaard og nu HBO Nordic.

”Vores vigtigste opgave er at få markedsført HBO Nordic som den premium kanal, den er – og ramme et ligeså overvældende og imponerende udtryk som serierne er kendt for,” siger Simon Engstrøm.