Lille dansk webbureau laver velgørenhed med Nike

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det lille webbureau Favola satser på en 3-i-1 løsning – en kombination af markedsføring af kompetencer, motion og velgørenhed.

Lille dansk webbureau laver velgørenhed med Nike.

Det lille webbureau Favola viser deres evner samtidig med, at de kombinerer motion og velgørenhed.

Hvis man som bureau gerne vil vise, hvad man duer til og samtidig gerne vil gøre noget godt for verden, så kan man lave en 3-i-1-løsning.

Det er i hvert fald, hvad Favola i Søborg har gjort.

Bureauet vil gerne vise deres fortræffeligheder og samtidig vil de gerne kombinere trenden sundhed og motion, med deres trang til velgørenhed.

Løsningen, der blev til i et samarbejde med Nike B2B selskabet, Just Company, blev en webshop, der sælger Nike løbetrøjer med et slogan for en af de velgørende organisationer, der har tilmeldt sig projektet. Samt et lille logo for Favola.

Indtil videre er 11 velgørende organisationer med i Run4Charity, som projektet hedder. Blandt disse er Børnehjertefonden, Dansk Epilepsiforening, ADHD Foreningen og WWF Verdensnaturfonden, som modtager op til 30 procent af trøje-prisen.

”Vores hjerter banker for velgørenhed og vi tror på ideen om at bruge motion til at nå ud til forbrugerne og så ville vi gerne bidrage med en af de ting vi er gode til, nemlig at designe og udvikle en webshop”, siger Mia Erlund, direktør i Favola.

Projektet startede lige før sommerferien og indtil videre er der solgt 106 t-shirts.

Se nærmere her: http://run4charity.dk/