Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Golfturnering er anledning til at fortælle 70.000 gæster, at Himmerland er en attraktiv kommune at bosætte sig i.

Til august kommer omkring 70.000 gæster til Vesthimmerlands kommune for at overvære golfturneringen Made in Denmark, der finder sted fra 14. – 17. august.

Den begivenhed skal udnyttes og derfor har Vesthimmerlands kommune valgt Weltklasse til at stå for opgaven med at skabe en kampagne, der skal vise de mange tilskuere, at kommunen er attraktiv at bosætte sig i.

”Vi har fået Vesthimmerlands kommune ind under vingerne og har på halvanden måned fået gjort dem kampagneklar, så de kan tage vel imod og vise deres kommune frem for de 70.000 tilskuere, der kommer til den store golfturnering”, fortæller Jeanett Kaare, der er partner i Weltklasse.

Rent konkret har Weltklasse bl.a. produceret tv-spot, bannere, der skal stå ved indkørslen til kommunen. Desuden website, video-fortællinger fra familier i kommunen samt en hjemme-baneguide, der skal uddeles på golfbanen med interview af golfspilleren Lukas Bjerregaard, der spiller på hjemmebane samt Lars Larsen der er en af hovedmændene bag turneringen og som ejer Himmerlands Golf & Spa Resort.

Bureauet er ved at få de sidste ting på plads og er glade for at de i forvejen har erfaring med bosætning.

”Vores erfaring med at arbejde med bosætning kommer dels fra Brønderslev Kommune og dels Aalborg Kommune. Og det har været dejligt at kunne trække på erfaring derfra i både projektledelsen og samtalen med familier fra Vesthimmerland kommune”, siger Jeanette Kaare.

Kampagnens budget i år er på 4-500.000 kroner. Den vil fortsætte de næste tre år i forbindelse med Made In Denmark med yderligere budgetkroner.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club