Lille vækstbureau henter ny partner hos mediabureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Det blot ét år gamle digitalbureau Kvantum er nu oppe på 14 medarbejdere – inkl. en ny partner, der skal varetage bureauets nye forretningsben; Content.

Kvantum har siden slutningen af 2014 arbejdet med search, sites og webshops med henblik på at optimere kundernes forretning. Det har kunderne kvitteret for i en grad, at digitalbureauet ved indgangen til sit andet år har ansat medarbejder nr. 13 og 14.

En af de nye, Allan Askov Christoffersen, repræsenterer også en udvidelse af partnerkredsen, der hidtil har bestået af stifterne Martin Graeser og Rasmus Frølund Thomsen.

Allan Askov Christoffersen får titel af Content Director og skal etablere og styrke et forretningsben, der handler om Content og brand-activation.

Han kommer fra MEC Acces, hvor han havde tilsvarende titel.

”Vi er allerede nu nået et godt stykke inden for search og at bygge sites. Og for både os og vores kunder er content-delen et naturligt skridt at tage – at tage indsigterne og brede dem ud, typisk i form af en målsætning og en contentstrategi til at begynde med,” siger Martin Graeser.

Den nye partner tiltrådte i sidste måned – og på en måde 2-3 år for tidligt.

”Jeg har været glad for den iværksætterkultur, jeg oplevede hos MEC Access, som gik fra 5 til 26 personer i den tid, jeg var der. Min drivkraft har længe været at være selvstændig, men at det sker nu, er faktisk et par år før, jeg regnede med,” siger Allan Christoffersen og tilføjer:

”Jeg har kendt Martin Graeser i otte år, fra IAA-uddannelsen, og fulgt hans og Rasmus Frølund Thomsens bureau fra begyndelsen – et sted præget af tilfredse kunder og en flok medarbejdere, der reelt udgør ét stort A-hold. Kvantum er stadig så ungt, at man kan levere et synligt bidrag til kulturen, og samtidig så stort, at det har bevist sin eksistensberettigelse.

Selv om content-delen er ny hos Kvantum, er tilgangen det ikke, understreger Martin Graeser:

”Vi mener uforandret, at data og værditilførsel skal være gennemsigt. ’Det er svært at måle værdien af et like,’ hører man nogle gange – men nej; det er det egentlig ikke. Og vi har fået fem nye kunder, siden Allan kom til.”