Montana har en lang bureauhistorie hos Kunde & Co. Reolen var en af bureauets meget tidlige kunder, og samarbejdet varede i omkring 20 år.
Men i de senere år har Montana været bureauløs.
Nu skal de imidlertid i gang med en strategi og en kreativ platform for Montanas kommunikation de kommende tre år på alle møbelvirksomhedens markeder.
Derfor har de haft gang i en bureau-pitch, hvor tre bureauer deltog.
Her blev Liquidminds valgt foran Umwelt og en konstellation af ’erfarne reklame-folk’ bl.a. nogle, der tidligere har været ansat hos Creuna.
Stort budget
Det er ikke et helt lille budget, der tilfalder Liquidminds. Montana vil bruge omkring 30 mio. kroner på deres nye kommunikationsstrategi de næste tre år.
Joakim Lassen, adm. dir. i Montana Møbler A/S, siger om valget af Liquidminds:
”I pitchen demonstrerede Liquidminds en god strategisk forståelse og indsigt i vores brand, vores virksomhed og alle vores kontaktpunkter. Det er vigtigt for os, at arbejde med et bureau, som forstår vores produkt og placering i markedet. Vi mener, at vi i Liquidminds, har fundet en partner, der formår at hjælpe os med at styrke både brand og salg i Danmark såvel som på vores voksende internationale marked.”
Ifølge Vibeke Nannerup, stifter og direktør i Liquidminds, vil man kunne se de første eksekveringer af strategien i løbet af i år.
“Montana er en fantastisk historie, fordi de helt konkret er reolen over alle reoler både hvad angår kvalitet, fleksibilitet og design. Vi skal udvikle en kommunikationsplatform som skal eksekveres i alle relevante kanaler og i alle markeder uanset om vi skal nå brugere i Viborg eller i Berlin.”
Vibeke Nannerup tilføjer, at der især vil være fokus på de digitale kanaler.
Kommunikationsstrategien skal eksekveres på Montanas primære marked, som er Europa med specifikt fokus på Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland og Schweiz.
Der er desuden et forhandlernetværk udover Europa som skal tilgodeses i kommunikationen.