Mest blog-omtale, flest kommentarer på Twitter, opslag og beskeder på sociale medier: Zeta Interactive har målt og vejet og fundet de 10 reklamefilm, der skabte mest buzz i år.
Ole Spice har domineret året med priser og antal visninger på YouTube, men har ifølge Zetas beretninger ikke været den mest omtalte.
Det har derimod “Clean Your Balls” fra Axe – en film skabt af BBH New York, i form af de to svenske brødre Calle og Pelle Sjönell, der over for Resume.se udtrykker stolthed over førstepladsen – og over at slå både Nike og Old Spice.
Sidstnævnte er blot nr. 4 på listen, og med Axes “intimsæbesystem” er der to sæbefilm blandt årets ti mest omtalte reklamer.
Sko fylder dobbelt så meget, med fire Top10-placeringer.
- Axe, Clean Your Balls
- Nike, Rise
- Google, Parisian Love
- Old Spice, Smell Like a Man, Man
- Domino’s Pizza, Making It Right
- Nike, Human Chain
- Snickers, SuperBowl 2010
- Red Bull, Way Back Home
- Adidas, Fast Don’t Lie
- K-Swiss, Tubes