Af Peter Engholm 25@mail.dk

Zeta Interactive har lavet en liste om de reklamefilm, der var nettets mest omtalte i 2010. Og Old Spice skabte ikke mest buzz – det gjorde en anden sæbefilm, skabt af et par svenske brødre

Mest blog-omtale, flest kommentarer på Twitter, opslag og beskeder på sociale medier: Zeta Interactive har målt og vejet og fundet de 10 reklamefilm, der skabte mest buzz i år.

Ole Spice har domineret året med priser og antal visninger på YouTube, men har ifølge Zetas beretninger ikke været den mest omtalte.

Det har derimod “Clean Your Balls” fra Axe – en film skabt af BBH New York, i form af de to svenske brødre Calle og Pelle Sjönell, der over for Resume.se udtrykker stolthed over førstepladsen – og over at slå både Nike og Old Spice.

Sidstnævnte er blot nr. 4 på listen, og med Axes “intimsæbesystem” er der to sæbefilm blandt årets ti mest omtalte reklamer.

Sko fylder dobbelt så meget, med fire Top10-placeringer.

  1. Axe, Clean Your Balls
  2. Nike, Rise
  3. Google, Parisian Love
  4. Old Spice, Smell Like a Man, Man
  5. Domino’s Pizza, Making It Right
  6. Nike, Human Chain
  7. Snickers, SuperBowl 2010
  8. Red Bull, Way Back Home
  9. Adidas, Fast Don’t Lie
  10. K-Swiss, Tubes

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club