Af Peter Engholm, journalist

LIA-shortlisten er med næsten 1300 nomineringer omfattende, og der er danske bidrag med – herunder også en slat på annoncørsiden.

London International Awards (LIA) har i over 10 år ikke haft noget med London at gøre, men ligger i stedet i Las Vegas. Lev med det, som man siger. Og for 17 år siden fjernede arrangørerne ‘Advertising’ fra prisuddelingens navn, men det har fortsat en del med reklame at gøre – og overordentligt meget med kreativitet at gøre.

Shortlisten er kommet drypvist, men nu er alle 25 juryer færdige med at votere, og boet kan gøres op. 3 danske bureauer og 1 produktionsselskab deler i alt 15 nomineringer.

&Co er topscorer med 11 nomineringer fordelt med 8 til ‘Hjelm har alle dage været en god idé’ for Rådet for Sikker Trafik og 3 for ‘What is Truly Scandinavian’.

Honeytrap Film har 2 nomineringer for ‘Go Where You Fell Most Alive’ for Unridden, mens Bold Scandinavia har 1 nominering for ‘Lohaco’ for Askul, og Marketsquare får ligeledes en enkelt nominering for ‘The Second Hand Campaign’ for Ikea.

Dertil kommer 11 nomineringer til Elgiganten i Danmark for VAR Discount-kampagnen. Ideen kommer fra Nord DDB-netværket, herunder også København, med Stockholm-kontoret som den drivende kraft i løsningen. Kampagnen vandt i Grand Prix i Creative eCommerce ved Eurobest i december sidste år.

LIA er – understreger den selv – den eneste internationale award, der er ejet af en kvinde, Barbara Levy, som stiftede den for snart 37 år siden. I organisationen er der udelukkende kvinder ansat. Til gengæld er de fire danske jurymedlemmer alle mænd:

  • Adam Kerj, Chief Creative Officer, Accenture Interactive
    Creative Use of Data Jury
  • Per Pedersen, stifter og Global Creative Chairman, by The Network
    Integration Jury
  • Tim Pashen, Senior Creative, Hjaltelin Stahl
    Radio & Audio and Podcast Jury
  • Thomas Kolster, stifter og CEO, Goodvertising
    Transformative Business Impact Jury

LIA-vinderne offentliggøres den 17. november.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club