Af Emil Nørlund emil@bureaubiz.dk

Young Creatives Danmark har afholdt deres første 'Ansigt til ansigt med bureauerne', hvor den dugfriske freelancer Louise Brock Korsgaard løb med æren som Danmarks første Youngstar.

Kindly var det første bureau, der åbnede dørene op for Young Creatives Danmarks nye initiativ: Ansigt til ansigt med bureauerne. Det er et månedligt tiltag, der i fremtiden vil blive afholdt på forskellige bureauer.

Baggrunden for initiativet er at give unge kreative chancen for at fremvise deres talenter for nogle af bureaubranchens ledende skikkelser.

 Kreativitet dækker bredt

“Der findes ikke én definition af at være kreativ og der er virkelig mange veje, der kan føre til at få et job som kreativ i bureaubranchen. Men det kan være svært for de unge at finde den vej og komme i kontakt med bureauerne, siger Sarah Gandil, der er en af kræfterne bag det nye tiltag.

De seks unge, der var blevet udvalgt til at komme ansigt til ansigt med de kreative direktører hos Kindly, Kaare Grundtvig og Henrik Munch, kom da også med vidt forskellig baggrund i bagagen.

”Der var både et par, der havde gået på KEA, en der havde studeret på filmskolen i London og en fotojournalist iblandt de unge kreative”, fortæller Sarah Gandil.

På aftenen fremviste de udvalgte deres mapper og projekter frem og fik efterfølgende feedback fra de garvede brancheprofessionelle.

Barren højt sat

Kindlys kreative direktører var grundlæggende svært imponerede over det høje kreative niveau, der blev præsenteret for dem på aftenen, på trods af, at det var en bred vifte af udtryksformer, fortæller Kaare Grundtvig:

”Udfordringen var at vælge en vinder i en gruppe på seks deltagere fra så forskellige discipliner som tekst, video, grafik og koncept. Det var ikke noget let valg, da der var tre, der gjorde sig ekstra særligt bemærket”.

Aftenens højdespringer: Louise

Selvom der var mange om buddet, var der en af de unge kreative, Louise Brock Korsgaard, der skilte sig positivt ud og løb med æren som Young Creatives Danmarks første Youngstar.

Om valget af Louise forklarer Kaare Grundtvig:

”Louise har et højt og sikkert kreativt niveau. Hun havde forberedt sig godt og forstår at formidle sine kreative løsninger, så løsningernes værdi og resultat stod tydeligt for modtageren. Louise har stort potentiale og begge ben på jorden”.

Freelancer og Youngstar

Det er kun en uge siden, at den universitets- og multimedieuddannede Louise sprang ud som freelance digital designer, så der kunne ikke være et bedre tidspunkt, at hæderen falder på for iværksætterens selvtillid:

”Det er et skulderklap, der er rart at få, og det er godt at vide, at jeg gør noget rigtigt med mit design”.

Det var dog ikke kun glæden over den personlige hæder, som Louise tog med sig fra Young Creatives Danmarks ‘Ansigt til ansigt med bureauerne’-arrangement, fortæller hun:

”Det var spændende at møde så forskellige kreative mennesker. De var meget åbne og imødekommende. Det var en virkelig god oplevelse.”

Louise er 27 år gammel, og hun har tidligere designet for bl.a. Bitte Kai Rand, RAND Boats og GoBoat.

Her er et eksempel på digitalt design, som Louise har lavet for RAND Boats:

Hvis du har lyst til at se flere eksempler på Louises design, så kan du besøge hendes hjemmeside brockstudio.dk.

Det næste bureau i rækken, som unge kreative kan få lov at møde ansigt til ansigt samt dato for arrangementet bliver offentliggjort inden for et par dage på Young Creatives Danmarks Facebook-side, hvorfra man også kan tilmelde sig.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club