Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Den verdenskendte amerikanske komiker og skuespiller Will Ferrell blev for nylig medejer af den danske mobilbank Lunar. Nu er han og banken ude med den første kampagne med Ferrell som brandets nye ansigt. Svensk bureau står bag kampagnen. Se filmen her.

I sidste uge præsenterede Lunar den amerikanske komiker Will Ferrell som brandets nye ansigt udadtil. Samtidig forlød det, at han var blevet medejer af mobilbanken – med en ejerandel på under fem pct. 

Nu lancerer brandet en ny kampagne, der har Will Ferrell i hovedrollen som karakteren Will Power. En parodi på en life coach og en selvbestaltet money guru.

Kampagnen er skabt af det svenske reklamebureau Åkestam Holst, der er en del af NoA, i tæt samarbejde med de London-baserede talentkonsulentfirmaer, Talent Republic, og produktionsselskabet Gifted Youth i Los Angeles. Filmen er instrueret af Jake Szymanski.

Kampagnen vil gå live på tværs af alle medieplatforme, på nær radio, i Sverige, Danmark og Norge fra i dag. Den er planlagt til et køre et år frem. 

Hvis du vil have kontrol over dine penge og dit liv, er Will Ferrells eneste råd ret simpelt: download Lunar-appen.

”Vi har skabt karakteren Will Power for at engagere folk i pengesager på en ny måde og tage fat på spørgsmålet om økonomisk stress. Jeg ser frem til at rykke grænserne for at få alle involveret og motiveret til at tage kontrol over alt om penge i deres liv”, siger Will Ferrell i en pressemeddelelse. 

Her lyder det også fra grundlægger og adm. direktør i Lunar, Ken Willum Klausen, at valget af Will Ferrell som frontperson var ret nemt:

“Det har aldrig været vigtigere for forbrugere at tage kontrol over deres penge og bruge teknologi til at få mere magt til at administrere dem. I vores hidtil største kampagne ønsker vi at gøre alle forbrugere på tværs af Norden opmærksomme på, hvordan Lunar kan gøre en forskel i deres liv. Det faktum, at Will Ferrell har en stærk tilknytning til Skandinavien og deler vores mission, gjorde det nemt at vælge ham til at stå for kampagnen.” 

Se kampagnefilmen her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club