Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Den amerikanske skuespiller og komiker er nyt ansigt for den danske mobilbank Lunar. Han træder samtidig ind i ejerkredsen. Se teaseren for en ny kampagne, hvor han kun siger ét ord.

Lunar.

Lunaar.

Luuuunar.

Luuuunaaaaar.

Ordet lyder fjollet, når det bliver gentaget. Særligt når det er det eneste ord, der kommer ud af den verdenskendte komiker og skuespiller Will Ferrell, mens han stift stirrer ind i kameraet i teaseren til en ny kampagne. 

Men det giver mening, når man får konteksten med: Han er ikke bare blevet det nye ansigt for den danske online-bank Lunar. Han er også blevet medejer. 

“Jeg er begejstret for at være en del af Lunars mission om at give forbrugere og virksomheder mere kontrol over deres penge. Det betyder, at jeg udvider mit engagement i de nordiske lande, som ligger mit hjerte nært. Befolkningen i Skandinavien er smarte, sexede og trætte af, at andre blander sig i deres penge. Her kommer Lunar ind som en digital disrupter i den finansielle sektor,” siger Will Ferrell i en pressemeddelelse. 

Will Ferrell tegner sig for under fem procent af aktierne i banken, oplyser Lunar til Bureaubiz. Hovedinvestorerne er dermed fortsat blandt andet selskaberne Kinnevik, Tencent og Heartland, der i 2021 investerede 210. mio. kr. 

Med Will Ferrell ombord håber Lunar at kunne fange flere folks opmærksomhed ved at gå til et emne, de fleste ikke orker at engagere sig i, med en god del ironi.

“Vi er virkelig glade for at få Will Ferrell ombord i vores næste vækstfase. Både vores aktionærer og 500 ansatte kan ikke vente med at bygge et stærkere brand sammen med Will. Vores kunder kan se frem til at få pengesager forklaret på en helt ny måde, og at vi sammen definerer en ny fremtid for penge,” siger Ken Villum Klausen, der er stifter af og CEO i Lunar.

Det er ikke første gang, Will Ferrell gør sig bemærket i Norden som frontfigur i en kampagne. I en Super Bowl-reklame fra General Motors gik skuespilleren til angreb på Norge, da landet alt for ofte bliver forbundet med elbiler. Det burde være USA, og det sætter Will Ferrell sig for at bekæmpe i kampagnen.

Lunar har i dag over 450.000 brugere i Danmark, Sverige og Norge. Målet for virksomheden er at nå over 1 million brugere i 2023. 

Se teaseren til kampagnefilmen med Will Ferrell her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club