Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Ifølge folk med forstand på den slags kommer chatbots til at erstatte søgevinduet, som vi kender det, og dermed også måden at markedsføre sig på online. Her er fire hurtige tips.

Chatbots er det nye sort, må man forstå. Og mens interessen for brand-apps angivelig svinder, er det tid til at ruste sig til en fremtid blandt chatrobotter, som blandt andet kan være nyttige til at indsamle data om kunderne.

Adweek har begået en guide til brugen af chatbots i markedsføringsøjemed, og vi bringer herfra fire hurtige tips:

  • Lad være med at gøre det alene for nyhedsværdien – chatbots skal ligge i forlængelse af dit kundeløfte.
  • Chatbots skal ikke kun være en del af mediestrategien – du skal også involvere eksempelvis kundeservice og e-handel-afdelingen.
  • Gode chatbots har et begrænset antal valgmuligheder, hvilket også gør dem lettere at automatisere.
  • Drop gimmicks og fokuser på relevant og værdifuldt indhold.

Hele artiklen fra Adweek kan læses her.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer