Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Med hjælp fra webbureau er We are Maersk nu blevet til et selvstændigt site, der på sigt kommer til at bruge bl.a. det omfattende billedmateriale til en interaktiv historiefortælling.

Den røde løber var rullet ud på Esplanaden, da A.P. Møller Mærsk fornylig inviterede til filmpremiere i forbindelse med koncernens 12 mio. kr. dyre og 12 minutter lange corporate film under titlen We are Maersk.

Men en ting er at fortælle en historie fra start til slut på 12 minutter – nu lægger man også op til at fortælle historien interaktivt.

Med hjælp fra LBi er der udviklet et site med adresse www.wearemaersk.com, som i første omgang skal bakke op om film-projektet. Men visionen rækker videre.

“Ambitionen er, at vi i fase 2 udvikler mere indhold, hvor man i højere grad kan gå på opdagelse i Mærsk-universet og finde de historier, der interesserer en. Det behøver ikke kun være billeder, men der er jo et meget righoldigt materiale at arbejde med fra produktionen af filmen,” siger kreativ direktør, Rasmus Frandsen, LBi og fortsætter:

“At fortælle historien om Mærsk på nettet stiller nogle ganske anderledes krav end til en corporate film. Her kommer vi i højere grad til at skabe flere og kortere sekvenser.”

I forbindelse med produktionen af filmen fremhævede kommunikationsdirektør, Steen Reeslev, netop, at man for investeringen ikke blot fik en 12 minutter lang film – samt nogle specialfilm – man har også fået et meget omfattende billedmateriale, der kan bruges i andre sammenhæng.

Og det viser sig altså i forbindelse med websitet, som er tiltænkt en bred målgruppe af bl.a. jobsøgere, medarbejdere, samarbejdspartnere, samt alle andre med en interesse i virksomheden Maersk. Det betyder, at historierne er lette at gå til, men samtidig rummer data og fakta, der er interessant på brancheniveau.

“Det har været vores ambition at skabe en platform, hvor vi kan fortælle både de store og små historier på en visuel og engagerende måde som supplement til vores corporate website. Sitet www.wearemaersk.com er en form for moderne corporate brochure, som giver os mulighed for at opdatere indholdet løbende og ikke mindst skabe relevans ved hjælp af en personalisering af indholdet”, forklarer Tobias Lassen Falkencrone, Senior Corporate Brand Manager, A.P. Møller – Mærsk “.

Corporate filmen er instrueret af Christoffer Boe og produceret af Copenhagen Film Company.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club