Mads Nipper skal gøre kunden til konge

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Grundfos’ nye CEO – Legos hidtidige marketingdirektør – kan med sin baggrund sætte kunden og strategisk markedsføring i centrum.

Mads Nipper kommer til Grundfos som CEO med en stor kommerciel og marketingsmæssig erfaring efter 20 års ansættelse hos Lego, senest som marketingdirektør.

 Som Jyllands-Posten skriver, er han ’rutineret i at sætte kunderne i centrum og bekæmpe den arrogance, der nogle gange sniger sig ind, når man fejlagtigt tror, at virksomhedens produkter er vigtigere end kundernes behov.

Grundfos’ bestyrelsesformand, Jens Moberg, begrunder i avisen ansættelsen af Mads Nipper:

”Vi har ledt efter en person, som har et globalt udsyn, og som er stærk både forretnings- og ledelsesmæssigt. En person, der har bevist, at vedkommende kan løse opgaverne, også når det er svært. Ud fra de kandidater, vi har gennemgået, var Mads Nipper det helt klare valg”.

Hos Grundfos skal Mads Nipper kombinere Grundfos’ ingeniørviden med en kommercieltilgang og den nye CEO mener, at Grundfos og Lego har noget tilfælles.

”Lego er et forbrugerbrand og er bedre kendt i offentligheden end Grundfos. Men Lego og Grundfos har noget til fælles. Bege virksomheder gør en forskel for mennesker – Lego producerer noget af verdens bedste legetøj og leg er en vigtig ting i livet. Grundfos gør en forskel på et samfundsmæssig plan – nemlig for at skabe miljørigtige vandløsninger og sørge for at løse alvorlige klimproblemer og skaffe vand til alle dele af verden. Grundfos løser nogle af de store problemer, som verden står over for og det har jeg stor sympati for. Derfor glæder jeg mig til at være med til at gøre en forskel”, siger Mads Nipper til avisen.

Ifølge brandeksperten Martin Roll bliver Mads Nippers udfordring at få autoritet på det tekniske område, samtidig med at han sætter gang i innovation og strategisk marketing samtidig med, at han får udviklet Grundfos til et globalt brand.

Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi, p. 8-9.