Magasin går efter ung målgruppe på YouTube

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

I samarbejde med influentbureauet Splay vil Magasin med 4 YouTube-videoer og en blog gøre sig lækker overfor den unge målgruppe.

Den unge målgruppe er en evig udfordring at få fat i for de fleste brands. Således også for Magasin, der gerne vil have flere yngre kunder. Også selvom 45 procent af alle Magasin-kunder i dag er under 30 år.

Det er grunden til, at Magasin har indgået et samarbejde med influent-bureauet Splay.

Samarbejdet går ud på, at 4 episoder fra Splays nye YouTube-serie ’Styleduellen’ vises på Magasins YouTube kanal. Her løber 4 YouTubere inden for ’style & beauty’ rundt i Magasin for at finde et out-fit til enhver lejlighed. Samtidig med videoerne lancerede Magasin en blog på deres eget site, hvor de skriver om mode, tøj og skønhed.

 

Selvom Magasin kun har 2.000 følgere på deres YouTube-kanal har videoerne fået omkring 65.000 visninger og det er ret godt, siger Adrian, Langer, COO hos Splay.

”Det er uhørt godt at få så mange visninger med 2.000 følgere, men der er også en grund til det. Vi har vist 8 andre episoder af Styleduellen, der ligger på Splays YouTube-kanal og her bliver man eksponeret for de episoder, der ligger på Magasins kanal”, siger Adrian Langer.

Tilsammen har de 12 episoder af Styleduellen fået over en million visninger. Det har dog ikke givet et kæmpeboost på antallet af følgere på Magasins YouTube kanal, men det var heller ikke formålet, siger presseansvarlig i Magasin, Sandra Garder Abrahamsen.

”Målet er at løfte vores image overfor den unge målgruppe, som ikke har det samme tilhørsforhold til Magasin som den ældre målgruppe. Vi vil gerne have yngre profil hos vores kunder, siger Sandra Garder Abrahamsen og henviser til, at Magasin selv er en ældre dame på snart 150 år.

Magasin samarbejder løbende med bloggere, Instagrammere og YouTubere. Og selvom det er småt med annoncemuligheder på Snapchat, er man også med der.

”Vi gik i gang med Snapchat sidste år,” siger Sandra Garder Abrahamsen. Magasin bruger stories på Snapchat til at understøtte de aktiviteter, der foregår i Magasins forretninger.

Det er Magasin selv, der kuraterer samarbejdet med influenterne. Ud af knap 50 marketingmedarbejdere, er en håndfuld dedikeret til influentsamarbejder inkl. Magasins blog.