Mantra er gået over til fjenden

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet står bag en kampagne for tre A-kasser, der vil generobre noget af initiativet fra de ”gule” A-kasser.

I begyndelsen af dette årtusind hjalp Mantra A-kassen ASE med at sætte dagsordenen på markedet, da de som de første gik ud med en markant markedsføring.

Samarbejdet stoppede for ca. 5 år siden, men bureauet fik gode erfaringer, og de bliver nu brugt til gavn for nogle andre A-kasser.

Det drejer sig om pædagogerne, sygeplejersker/sundhedspersonale og ingeniører, der er gået sammen om at få skabt en kampagne.

Disse A-kasser udspringer af fagforeninger og for dem er ASE en af “de gule”, så man kan sige, at Mantra er gået over til fjenden.

“Selvfølgelig kan man sige, at de gerne vil tilbage på scenen og vise deres konkurrencedygtighed. Men deres tilgang har ikke været at få en kampagne vendt mod en af “de gule”, siger Mantra’s adm. dir. Hans Henrik Goth og fortsætter:

“Man kan sige, at der er tale om tre relativt forskellige faggrupper – i hvert fald skiller ingeniørerne sig ud – men de har det fælles træk, at de udspringer af et fag. De har ønsket at få markedsført det bredere serviceudbud, som den faglige tilknytning giver mulighed for. De kan ikke bare administrere og udbetale, men har en indsigt i faget som kan bruges til andre services som udvikling og jobtilbud”.

Da Mantra for en årrække siden skabte kampagner for ASE var det klassisk for den tid: stærk på tv for at drive til web.

Den aktuelle kampagne kører under temaet “Kom på A-holdet”, og rummer ikke tv. Til gengæld spiller den på et bredt felt af andre medier.

“Den kommer i dag- og fagblade samt outdoor målrettet de steder, hvor vi finder målgrupperne. Men derudover spiller den på både banner, sociale medier og search, som vi erfaringsmæssigt ved er en stor kilde til at finde leads”, fortæller Hans Henrik Goth.

Websitet kan ses her