Markant udskiftning i Partners kreative afdeling

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Lommer-legat modtageren, Kent Stephan Jensen, er nr. 8, som inden for et halvt år har forladt bureauet. Thomas Torp og 4 andre er gået den modsatte vej.

Man skal til Saatchi & Saatchi på Esplanaden for at finde en god del af den kreative afdeling i Wibroe, Duckert & Partners.

Senest er Lommer-legat modtageren, Kent Stephan Jensen, begyndt hos bureauet, og han er nr. 5 i rækken på et halvt år. Det begyndte, da Peter Boye og Henrik Tvilling i foråret blev ansat som bureauets nye kreative ledelse.

De to hentede efterfølgende to kreative mere hos Partners, mens Kent Stephan Jensen, såvidt Bureaubiz erfarer, ikke havde et job hos Saatchi, da han sagde op hos Partners.

De fem kreative hos Saatchi er dog ikke de eneste, der har forladt Partners inden for det sidste halve år. BBDO, Vangsgaard og Sunrise har også ansat Partners-folk, så der ialt er smuttet otte i perioden.

Selv for et bureau som Partners er det et stort antal, og formentlig lig med omkring halvdelen af den kreative afdeling – alt afhængig af om man regner faste freelancere som f.eks. Lars Andreas Petersen med.

Bureauet hentede til gengæld Grey Københavns kreative direktør, Thomas Torp, den modsatte vej i foråret og har derudover ansat fire andre.

Hos Partners ønsker man dog ikke at udtale sig til Bureaubiz om udskiftningerne i den kreative afdeling, så den aktuelle status står lidt uklart.

Det skal dog tilføjes, at man efter sommerferien hentede den ellers helt nytiltrådte kreative direktør hos Umwelt, Thorkild Bjerre, til DialoguePeople.

Dette er sket samtidig med, at man har fusioneret Netpeople med DialoguePeople, og flyttet bureauet fysisk tættere Partners. Da han skiftede fra Umwelt til DialoguePeople forlød det, at han ville blive involveret mere bredt i People Groups og dermed også Partners kunder.