Association of Danish Digital Agencies (ADDA) nåede ikke at blive 5 år gammel. Den blev stiftet i 2011 i samarbejde med Huset Markedsføring, men nu har foreningen besluttet at nedlægge sig selv.
I stedet vil de 17 medlemmer søge over i IT Brancheforeningen (ITB).
“Det er formelt den måde, det bliver gjort på, men reelt har medlemmerne taget stilling til det, og derfor bliver vi en gruppe i ITB,” siger formanden, Søren Pommer og fortsætter:
“Baggrunden for valget af ITB er, at vi som bureauer arbejde meget på tværs af kundernes kontaktpunkter. Vi vil gerne tage ejerskab på den gode brugeroplevelse, og det er vores vurdering, at marketingpositionen, som var vores udgangspunkt, blev for snæver. Vi tror, at vi bedre kan tale vores sag sammen med de store IT-virksomheder.”
ADDA voksede meget hurtigt efter sin stiftelse til 20 medlemmer, men har altså ikke kunnet holde det momentum. Imens er Kreativitet & Kommunikation vokset markant. Den forening er vokset med 70 pct. på tre år og rummer nu 160 medlemmer – bl.a. båret af en vækst i digitale medlemmer.
K&Ks adm. dir., Tine Aurvig-Huggenberger, ser ADDAs beslutning som naturlig.
“Jeg vil godt ønske dem tillykke med en fornuftig løsning. Jeg tror, det er en naturlig udvikling, hvor de digitale bureauer, der har stærkt fokus på kommunikation søger mod os, mens de mere teknologisk tunge søger til ITB,” siger Tine Aurvig-Huggenberger.