Marketingchef med succes kvitter sit job

Peter Engholm
25@mail.dk

Ulrik Drejsig er marketingchefen med bilbranchens største budget, efter at Volkswagens salg på få år er tredoblet. Men nu siger han noget overraskende farvel. Og goddag til “en ny spændende mulighed”.

”At stoppe, mens legen er god” er en læresætning, som Ulrik Drejsig må siges at leve op til.

For legen er år for år blevet stadig bedre hos Volkswagen, hvor han blev marketingchef sidst i 2009 fra en stilling som kontaktdirektør på OMD. Men nu stopper han for at tiltræde et andet job.

Det lå ikke i kortene, at det skulle gå godt, for Volkswagen var et brand i krise. Men med en længere analyse og en turnaround-plan, der bl.a. blev godkendt i VW’s hovedkontor i Wolfsburg, er salget siden da mere end tredoblet.

Den succes smitter af på budgettet, som netop følger salget – og ”vi er den største spender i branchen, og vi holder fast i sporet,” sagde Ulrik Drejsig i sidste måned til Bureaubiz.

Men det bliver en anden marketingchef, der skal håndtere det store budget og holde fast i sporet, for Ulrik Drejsig har opsagt sin stilling:

”Jeg har været utrolig glad for mine godt tre år hos Volkswagen. Vi har opnået fantastiske resultater med mere end en fordobling af vores markedsandel. Jeg efterlader et brand, som er kommet i topform efter en rebranding gennem de seneste tre år. Derudover efterlader jeg en meget velfungerende marketingafdeling, som er utrolig passioneret og dedikeret til brandet,” siger Ulrik Drejsig.

Han tilføjer:

”Jeg føler på den baggrund, at tidspunktet er det rigtige til at prøve noget nyt. I den forbindelse har jeg fået en ny mulighed, som jeg synes er spændende, og som jeg glæder mig til at komme i gang med.”

Den nye mulighed er angiveligt ikke inden for Skandinavisk Motor Co., der står for import af Volkswagen, Audi, Seat og Skoda.

Der går rygter om, at dit kommende job er en post som adm. direktør …

“Det har jeg ingen kommentarer til på nuværende tidspunkt,” siger Ulrik Drejsig.