Marketingchef vender hjem efter kort afstikker til Cocio

Peter Engholm
25@mail.dk

Dragsbæk lægger an til en offensiv på blandingsprojekter. Det sker med en marketingchef, der er vendt tilbage til Thisted-mejeriet efter en kort afstikker.

Da Bureaubiz tilbage i februar omtalte bureaukonkurrencen om Bakkedal, blandingsproduktet – og Kærgården-konkurrenten – fra mejeriet Dragsbæk, lå der en nyhed gemt: At marketingchefen havde sagt farvel.

Det nye i denne historie er i første omgang, at selvsamme marketingchef – Michael Hein Pilgaard – er tilbage på posten igen.

Før hans tid hos Dragsbæk var Michael Pilgaard tre år i Arla-koncernen, senest som category manager. I foråret vendte han så tilbage i Arla-regi – nærmere bestemt hos Cocio i Esbjerg, som europæisk marketing manager på et brand. Men altså kun for en kortere periode.

”Jeg har truffet en beslutning om at vende tilbage til Dragsbæk. Jeg er blevet spurgt, om jeg ville gøre processen færdig – jeg var med til at lægge strategien for bl.a. Bakkedal, og den skal nu føres ud i livet,” siger Michael Pilgaard.

Han gentiltræder 1. juli hos Dragsbæk, og en af hans første opgaver bliver at afslutte føromtalte bureaukonkurrence om Bakkedal. Tre bureauer er udvalgt til finalen i konkurrencen, men afgørelsen har trukket ud.

Michael Pilgaard forventer at kunne give en officiel udmelding om vinderen efter sommerferien.