Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Erstatningen for Helene Venge er hurtigt blevet fundet - i skikkelse af en, der kender Sonofon rigtig godt. Til gengæld mister Media Path en partner.

Sonofon’s markedsdirektør, Peter Berg, var ikke lang tid om at finde en afløser for marketingdirektør, Helene Venge, der forlod selskabet for lidt over en uge siden.

Ny på posten bliver Peter G. Jørgensen, som forlod Sonofon for under et halvt år siden for at blive partner i medieauditerings-firmaet, Media Path.

Peter Berg har således fundet en erstatning, der kender selskabet rigtig godt, og således kan gå direkte ind i organisationen og opgaven. Ikke blot fordi Peter G. Jørgensen var hos Sonofon for et halvt år siden – han har rent faktisk opretholdt en samarbejdsrelation med Sonofon. Sideløbende med sit arbejde for Media Path har han udført konsulentopgaver hos Sonofon.

Ansættelsen er gået hurtig.

“Efter at jeg kom lidt på afstand af telebranchen, konstaterede jeg, at mit hjerte banker for den. Samtidig står vi foran en utroligt spændende tid, hvor ikke bare to stærke mærker skal smeltes sammen – teknologierne smelter også sammen. Det er en utroligt spændende opgave at få ansvar for, så selv om jeg også ser Media Path som en meget spændende opgave, var jeg ikke i tvivl, da Peter Berg ringede”, siger Peter G. Jørgensen.

Han er allerede nu tilknyttet Sonofon, men samtidig skal han fortsat være aktiv hos Media Path. Der bliver således tale om en glidende overgang, hvor han bliver mindre og mindre Media Path og mere og mere Sonofon.

Media Path er et svensk auditerings-firma, der blev stiftet i samarbejde med den svenske annoncørforening. I Danmark er det oprettet i samarbejde med Dansk Annoncørforening, og Peter G. Jørgensen blev hentet ind som en betydelig faglig kapacitet i forhold til dialog med både annoncører og mediabureauer.

Adm. dir., Kim Olesen, Media Path karakteriserer det som “rigtigt ærgerligt” – at Peter G. Jørgensen stopper.

“At han fratræder ændrer dog hverken ved Media Paths fokus eller momentum – eller for den sags skyld vores samabejdsaftale med Dansk Annoncørforening. Og indtil en ny person er ansat løber vi lidt hurtigere, samt får vi support fra Media Path i Sverige og fra vores partner Billetts,” siger Kim Olesen.

Peter G. Jørgensen vil fortsætte i Media Path nogen tid endnu, hvorefter han vil indtræde i selskabets advisory board, der består af repræsentanter for de store annoncører.

“På den måde vil han fortsat være en aktiv del af forretningsudviklingen i Media Path. Dette understreger i øvrigt, at vi skilles i god ro og orden oven på et fantastisk samarbejde, og at Peter fortsat tror på visionen for Media Path”, siger Kim Olesen.

Han vil bruge den kommende tid på at finde en erstatning for Peter G. Jørgensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club