Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Fremgangen findes inden for både marketing, media og pr og opgøres til 6-12 pct.

Coca-Cola Europe lægger lige nu op til en betydelig reduktion af antallet af ansatte i marketing, men sådan ser det generelle billede ellers ikke ud i England.

Monsters Employment Index viser en stigning hen over det sidste år i antallet af ledige stillinger inden for marketing, media og pr, der er blevet annonceret online.

Dermed udvikler dette område sig væsentligt mere positivt end andre sektorer som regnskab, banker, IT, HR og telecom.

Monster Employment Index bygger på millioner af jobopslag på en lang række sites og væksten på månedsbasis inden for marketing, media og pr er 6 pct. En del af væksten kan dog forklares med et skifte fra print-annoncering til online.

Dog viser tal fra et andet rekrutterings-firma, Major Players, også en vækst inden for sektoren. Her har man noteret en fremgang på 12 pct. i den ellers så hårdt ramte sektor.

Kilde: Brandrepublic

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club