Af Finn Graversen, journalist

Bureauet præsterede en moderat vækst i 2021. Til gengæld landede det meste af væksten på bundlinjen.

Marketsquare kom ud af 2021 med vækst på toplinjen – dog ikke en vækst, der får nogen til at falde ned af stolen.

Den gode historie i regnskabet finder man på bundlinjen. Det er nemlig lykkedes at få langt størstedelen af væksten på toppen flyttet ned på bundlinjen, der således vokser med over 20 pct.

Bruttoavancen steg med godt 1,4 mio. kr. og af dem landede de godt 1,2 mio. på bunden – lig med næsten 90 pct.

Generelt har Marketsquare forbedret sin indtjening igennem en årrække, hvis man kigger på overskudsgraden. Fra 11,2 i 2017 til 22,9 i 2021. For det meste gennem en ret stabil udvikling, men i 2021 tog man altså et større hop. Fra 16,9 i 2020 til 22,9 i 2021.

Bureauet taler selv om sit hidtil bedste resultat

”Vi har været så privilegerede, at de fleste af vores kunder har valgt at lægge endnu flere spændende opgaver hos os i 2021 – både generelt og også på nye områder inden for digital og social media. Dertil kommer, at vi har kunnet byde en række nye kunder og brands, indenfor både B2C og B2B, velkommen på bureauet. Spar Nord, Elretur, Mercell, Securitas, NREP og Pernod Ricard er blandt dem, vi nu får lov at arbejde med,” siger Jens Thrane-Møller fortsætter:

“Igennem de senere år har vi gjort en endnu stærkere indsats for sideløbende at sikre, at vi får udviklet vores kompetencer, ikke mindst på kreativitet og digitale ydelser. Jeg er overbevist om, at det er denne kombination, der gør, at vi i år kan levere vores bedste regnskab til dato.”

Samtidig er året sluttet ret godt, og det betyder, medarbejderstaben er blevet udvidet ind i det nye år. Regnskabet fortæller om et stabilt medarbejdertal på 38 i forhold til 2020, men når man tager i betragtning, at det omfatter deltidsansatte samt nyansættelser i den sidste del af året, så nærmer bureauet sig nu 50 medarbejdere.

Det lægger op til en øget vækst i 2022 – selvom det dog skal tilføjes, at året kun lige er begyndt og meget kan ske.

Nøgletal for Marketsquare

  • Bruttoavance 39,459 mio. kr. +3,8 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,038 mio. kr. +3,8 pct.
  • Lønandel 62,6 (65,7)
  • Resultat før skat +6,681 mio. kr. +22,9 pct.

Bruttoavancen er estimeret af bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club