Af Peter Engholm, journalist
Martin Breum

For nylig vandt Marketsquare en guldløve i Cannes. Nu styrkes bureauets kreative ledelse med en associate creative director, der kommer fra Uncle Grey.

Det er gået stærkt på Marketsquare de seneste år – alene den kreative afdeling har rundet 15 personer, og nu føjer bureauet også Magnus Breum til. Han kommer fra Uncle Grey, hvor han har været associate creative director.

Samme titel får han hos Marketsquare, hvor han efter sommerferien vil indgå i den kreative ledelse sammen med creative director David Asmussen.

”Breum er en af de tekstforfattere, jeg i flere år som juryformand for Creative Circle, har lagt mærke til. Der er kreative, der en gang imellem dukker op med prisværdige enkeltarbejder, men Breum er en af dem, der kontinuerligt leverer solidt håndværk på omfattende integrerede kampagner,” siger David Asmussen og uddyber.

”Hans innovative tilgang til komplekse opgaver for bl.a. Burger King, jem & fix og Naturli, er noget, vi glæder os til at drage nytte af. Og jeg glæder mig til samarbejdet om at styrke Marketsquare kreativt.”

Skal udbygge kreativt momentum
Magnus Breum, der forlader Uncle Grey efter godt fire år, fortæller om skiftet:

”Det giver mig mulighed for at gøre det, jeg elsker mest: At arbejde strategisk med kunderne, samtidig med at jeg kommer til at have fokus på talentudvikling. Marketsquares ambitioner er tårnhøje, og deres arbejde markerer sig både på effektivitet og på award-hylden. Og så var der god kemi. Søde og dygtige mennesker – det er for mig dét, det i sidste ende handler om.”

Marketsquare har længe ligget højt i Imageanalysen fra MyResearch på bl.a. ”forståelse for kundernes forretning”, ”gode til forbrugerindsigt” og ”gode til at analysere og bruge data”, men bureauet har på det seneste også vundet priser for bl.a. design, branded content og digitale og integrerede kampagner. Senest en guldløve og en sølvløve i Cannes med Cirkulär-casen for Ikea.

David Asmussen siger:

”Vi arbejder for at skabe resultater for vores kunder. Når det er sagt, så er kreative priser ofte et bevis på, at arbejdet har virket efter hensigten. Med tilgangen af Breum er det ambitionen at udbygge det kreative momentum, vi har oplevet det seneste års tid.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club