Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Koncernen ønsker større effektivitet i opbygningen af globale kommunikationsplatforme.

Mars flytter noget rundt på sine budgetter mellem de bureauer, koncernen samarbejder med. Hensigten er at opnå større effektivitet i opbygningen af globale kommunikations platforme.

“Vi får god støtte fra vores bureauer, men en for fragmenteret støtte på en række hovedmarkeder begrænser effekten og mulighederne for at opbygge globale strategier, der let kan anvendes”, siger Mars’ globale marketingchef, Bruce McColl i en meddelelse om årsagen til, at man samler kerne-mærkerne på hver sit bureau.

Der ændres ikke på bureauvalget. Mars samarbejder med Omnicom-bureauerne DDB, BBDO og TBWA samt det selvstændige netværk, SapientNitro, og den største effekt af beslutningen er en flytning af det 150 mio. kr. store amerikanske Snickers-budget fra TBWA til BBDO.

Sidstnævnte skal fremover arbejde på først og fremmest Mars, Snickers og M&M.

TBWA får al Whiskas-kommunikation samt beholder Pedigree, Uncle Ben’s og Twix.

SapientNitro får al arbejde på chokolade-mærket Dove.

DDB bliver ikke ramt af ændringer, da bureauet først og fremmest håndterer Wrigley’s tyggegummi.

Mars blev verdens største konfekture virksomhed, da man sidste år overtog Wrigley, men får Kraft held til at overtage Cadbury’s vil Mars blive hensat til 2. pladsen i alle kategorier på nær tyggegummi.

Mars havde samlet ca. 15 pct. af konfekture-markedet i 2008.

Kilde: AdAge

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club