Af Peter Engholm 25@mail.dk

Brandeksperten er med i processen, der foreløbig har ført til valget AMV BBDO som Arlas globale bureau.

I foråret og hen over sommeren fandt Arla Foods frem til AMV BBDO som sit nye globale bureau til brandingen af mejerikoncernen under temaet “Tættere på naturen”.

I hele processen, fra udviklingen af brief til valg af bureau, har brandeksperten Martin Lindstrøm været med – og er det fortsat.

“Vi har store ambitioner med Arla-brandet og har i længere tid arbejdet med strategien – bl.a. fordi vi via fusioneringer efterhånden har rigtig mange brands. Vi vil op i den globale superliga og spille med de bedste, og derfor indledte vi et samarbejde med Martin Lindstrøm, der selv er blandt de bedste til at håndtere og udvikle globale brands,” siger Arlas koncernmarketingdirektør, Anne With Damgaard.

Hun har selv haft en dialog med den danske brandingekspert og hans rolle var rådgive og sætte et stort fodaftryk i processen, der skulle lede hen imod ét globalt bureau.

Har Martin Lindstrøm været jeres bureaukonsulent?

“Ja, han har hjulpet os med at køre den store interne proces, der har omfattet flere regioner og lande. Det er temmelig mange mennesker, der skal blive enige om ét bureau. Naturligvis har han ikke bestemt bureauet, men han har siddet med ved bordet. Det har i en vis forstand været nyt for os, fordi vi hidtil har haft længerevarende samarbejder – i Sverige, England og for så vidt også i Danmark,” siger Anne With Damgaard.

Så I er dels en kende rustne i bureaukonkurrencer i almindelighed, dels uvante med en pitch på globalt niveau i særdeleshed …

“Vi kunne jo nok have klaret det selv. Vi kender virksomheden, men det er sundt at få en med udefra, så det hele ikke fortaber sig i mejeridetaljer. Ambitionsniveauet bør også afspejle sig i processen, og hvis vi vil op og lege med de store, så er det helt afgørende, at man vælger det rette bureau. Og bliver udfordret derefter. Martin Lindstrøm har beskæftiget sig Google, Nestlé og mange flere, og han hjulpet os på vej i alt fra setup, briefen og det kreativ – alt det, han er ekspert i. Han har hævet barren en del – hidtil,” siger Anne With Damgaard.

Hidtil – fortsætter samarbejdet da?

“Ja, det er ikke bare at vælge et bureau – heller ikke selv om vi synes, vi i AMV BBDO har valgt verdens bedste bureau. Nu begynder det hårde arbejde med søsættelsen af projektet. Og Martin Lindstrøm vil helt sikkert spille en rolle i tiden fremover – uden at jeg kan komme det nærmere,” siger Anne With Damgaard.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club