Når et bureau går ud og søger 9 nye medarbejdere – og man i forvejen er 32 fastansatte – så dækker det over enten en stor intern turbolens eller en kraftig oprustning.
Det sidstnævnte er tilfældet for In2medias vedkommende, fastslår adm. direktør Andreas B. Iversen.
“Der er damp på kedlerne. I år-til-dato er vores omsætning steget 40 pct., og vi kan mærke et stort aktivitetsniveau hos vores eksisterende kunder. Samtidig kommer potentielle kunder med forespørgsler, som vi ikke hidtil har kunnet imødekomme,” siger Andreas B. Iversen.
Under krisen har flere bureauer tyet til freelancere snarere end fastansættelser – og nu vil I hente ni faste ind …
“Krisen er overstået for vores vedkommende, men det gør dog ikke, at vi kaster alt over bord og går all-in. De nye kommer ikke til at sidde på bænken, men skal naturligvis i spil. Og de skal være faste, for der er dels funktioner og profiler – som account-funktionen og projektledelse – som skal være til stede i huset, dels skal der være en kritisk masse, både på den kreative og den tekniske side. Så vi ansætter hele vejen rundt,” siger Andreas B. Iversen.
Den øgede medarbejderstab er ifølge Andreas Iversen også et udtryk for den strukturforandring, som mange virksomheder gennemgår for tiden.
“Der er digital markedsføring, og der er digital forretning, hvor det digtiale gennemsyrer hele organisationen. Og når vi taler strategi med kunden, så er det ofte et spørgsmål om, hvordan det digitale bliver tænkt dybt ind i forretningen. Dermed bliver det meget mere end marketing, men også produkter, IT og salg,” siger Andreas B. Iversen.
For få måneder siden kunne In2media føje Pandora på kundelisten – og skal som central samarbejdspartner være med til at udvikle en samlet global digital strategi. Bureauet indgik desuden i december i en konstellation med Responsive, hvor netværkstanken er tænkt videre, idet de to bureauer nu har ansat en forbindelsesofficer midt mellem sig.
Pandora og oprustningen kommer oven på seneste regnskab, der sluttede i juni sidste år, og som således havde anden halvdel af krise-året 2009 med. Det medførte dengang et fald i bruttoavancen på 10 pct. Samtidig valgte bureauet at afskrive næsten en halv million på en kunde, hvilket betød et minus på en kvart million.